torsdag den 13. juni 2013

Yndlingstæppet - og tålmodighed.....


I efteråret (2012;) købte jeg 7 garnnøgler Kauni uld, og opskriften til "yndlingstæppet" hos Yarnfreak Jeg var ikke heeelt klar over omfanget af det indkøb - og mange vinter aftener er siden gået med at hækle lapper, mens Jack Bauer sprang rundt og overlevede de mest vilde ting ;-) 
(Netflix: lykke og en snert afhængighed)

Jeg har lavet mange andre ting undervejs, og for et par uger siden, da jeg talte lapper, besluttede jeg at begynde at hækle 3 rækker sammen, ad gangen. 
For ligesom at finde ny motivation.... !! 

Jeg indrømmer gerne, at tæppet er en tålmodigheds-test for mig, og til tider har jeg tænkt om den dag mon nogensinde oprinder, hvor det er færdigt...

Samtidig er jeg også kommet til at holde af lapperne - de ligger så godt i hånden (og jeg kan se fjernsyn samtidig ;-)

Det var en fornøjelse at begynde at se konturene af hvad det ender med... :-D



Tæppet er til min lille datter. Til bilen om vinteren og ladcyklen efterår og forår.

Farverne har jeg selv valgt - og jeg synes ofte det er svært - det der med farverne... 
Hvad passer sammen? Hvilke er de gode kontraster? Hvad er min smag? 
Jeg er ret ny i det at hækle og sy, og håber at erfaringen vil gøre mig mere sikker i farvevalgene. Indtil da, prøver jeg bare løs.... 



Ingen kommentarer:

Send en kommentar