fredag den 19. juli 2013

Patchworktæppe

I sidste indlæg bad jeg om hjælp til overlock fif og blev stjerneglad, da hjælpen kom via en kommentar senere på dagen. Jeg er jo helt ny som blogger og hold da op, hvor er det fedt, at I læser med og kommenterer :-)
Det er jeg virkelig glad for :-D

Jeg har brugt DIY fra Laralil, som også linker til XoEinDing og Kirkesjov, alle 3 er læst grundigt. Og jeg har brugt strygejernet flittigt, hvilket jeg tror har haft stor indflydelse på resultatet ;-) Så det kan anbefales ;-)

Her er resultatet: hule patchworktæppe og pude til min søn (som blev 6 år i går, og vi havde den skønneste dag, med fantastisk vejr, en flok vidunderlige børn, deres dejlige forældre, og familie. Skønt med skøn på (x 10!) :-D

Tæppet er påtænkt til brug i den hule som lige nu er ved at blive bygget til ham, i et gammelt æbletræ i haven - derfor: hule-tæppe

Han har endnu ikke rigtig taget tæppet til sig - der er alt for meget lego han skal lege med ;-) Det kommer nok..  Jeg synes det var en sjov proces, at udvælge stof, sætte det sammen (en sen, sen aften, med god hjælp fra manden min) og sy det. Især fordi at det der overlock, rent faktisk virkede ret godt...
Jubiiiii... :-D







3 kommentarer:

  1. Så flot - fede stoffer du har sat sammen - jeg har selv det med træer og detmed ræve og pindsvin liggende til et kommende projekt, så sjovt at se det brugt i noget lignende som det jeg skal i gang med :)

    Smil

    SvarSlet
    Svar
    1. Ps. og STORT tillykke med drengen ;)

      Slet
  2. Tak Karina Viki :-) Jeg er selv ret glad for de blå/grønne/turkise farver, så det var sjovt at lave noget i de farver - specielt synes jeg farverne i stoffet med træer er skønne! :-)
    Glæder mig til at se hvad du laver :-)

    SvarSlet