søndag den 28. juli 2013

Sommerbukser og tøj der er for småt...

Flere bukser til det voksende barn, igen i str 80/86
Igen med flæsekant på lommerne, lavet efter Stines fine DIY


Stoffet til disse er fundet på loppemarked


Disse er noget falmede  -  det sengesæt jeg viste for et par dage siden, havde et område som var ret falmet, og jeg valgte at bruge det til bukser. Resten skal bruges til kjoler, puder..... :-)

I maj syede jeg tre sæt babytøj, som allerede nu er for småt (suk, det går stærkt). 

Normalt giver jeg brugt tøj til Mødrehjælpen, men må indrømme at jeg har det lidt ambivalent med det tøj jeg syer: vil gerne have at det bliver brugt, også af andre, men har samtidig lidt svært ved at give det fra mig.... 
Synes babytøjet er så fint, med mange minder om den første tid knyttet til det. Desuden har jeg brugt tid på at udvælge stoffet, og sy det. Vil gerne vise det til Maja når hun bliver stor (i håb om at retro igen er moderne...;-)
Prøver at fortælle mig selv, at jeg jo ikke kan gemme alle de bunker tøj, jeg kommer til at sy gennem de kommende år.
På den anden side, har vi to tæpper fra da min mand var lille, som er så fine og højt værdsat.

Hmmmm... hvad gør du med baby/børnetøj du syer, når det er blevet for småt?


8 kommentarer:

  1. Årh, hvor er de bare fine. Også de små sæt! Jeg er så forfærdelig, så jeg gemmer faktisk det meste af det jeg selv syr. Hvis det er meget forvasket eller plettet ryger det ud, ellers ned i kælderen. Til gengæld gemmer jeg næsten ikke noget af det købte tøj. Det bliver solgt og pengene brugt til næste størrelse tøj. Derfor spytter vi ikke selv ret mange penge i kassen når Poeten hopper op i næste størrelse.

    SvarSlet
    Svar
    1. Kan mærke at jeg kommer til at gemme det :-) God ide med at sælge det købte og bruge pengene på næste størrelse - det går jo virkelig stærkt indimellem ;-)

      Slet
  2. Fine bukser og sæt.
    God idé med at bruge den falmede del til bukser.

    SvarSlet
  3. Nåååå hvor er de fine de bukser. Hvis jeg var en mere habil syerske (læs tålmodig) så skulle de flæse lommer så klart afprøves. Måske det kommer en dag;) Nu er det ikke så meget tøj jeg har syet til Hendes Højhed her hjemme, men næsten alt der er strikket/hæklet er gemt... Men øver mig i at smide ud/sælge ud/sende til genbrug. Hendes Højhed har derfor fået en kasse hvori der ligger de ting/tøj hun har brugt mest/har haft mest betydning... Hvad jeg gør når kassen er fuld er så det store spørgsmål.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Mette :-) Jeg har besluttet at gemme det jeg syr (i en stooor kasse ;-)
      Flæse lommerne er ikke så svære og Stines DIY er god at følge. Efter at have lavet dem et par gange, går det derudaf.
      Mange hilsner,
      Mette

      Slet