onsdag den 4. september 2013

Efterårsbukser

Pludselig blev det lidt efterårsagtigt og behovet for nye bukser opstod.
Skønt at stofbeholdningen nu har en størrelse hvor det bare gælder om, at gribe dybt i bunken og vælge :-)

Jeg er ret glad for EGs smægbukser og denne gang kom der belægning indvendigt og lommer hentet fra en af de japanske sybøger (jeg bare måtte eje)

Illustrationerne i de japanske bøger er skønne, og det gik fint med at følge dem - selvom der altid er en ting eller to jeg lærer undervejs i processen. For eksempel havde jeg ikke tålmodighed til at teste placeringen af lommerne bagpå (barnet sover som regel, når jeg syr), så de er landet lige lavt nok. På den anden side, - moderne baby med lave lommer i baggy bukser (hvis lave lommer overhovedet stadig er moderne....?) 

Der er godt med plads i dem, og det er til gengæld med vilje. Har, efter adskellige gange at sy lidt for småt, lært, at ingen bliver glade når baby skal presses ned i tøjet :(

Så hellere lidt for stort, end "det går nok liiiiiige" :-)







10 kommentarer:

  1. Wow, mette - de er helt vildt skønne!! Super fed stofkombination :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Nicoline :-) Der er godt med knald på retro stoffet ;-)

      Slet
  2. Sikke en sød dragt! Virkeligt fine farver til efteråret og med masser af varme, mums! Og sikken dejlig lille model :-)

    SvarSlet
  3. De er SÅ flotte!!! :-) Er de helforet indvendigt, eller er det blot belægning ved ben og øverst?

    Elsker farvekombinationen :-) KH L

    SvarSlet
  4. Hej Lilly - mange tak :-). Det er bare belægning øverst og en ekstra strimmel v benene. Mest for at prøve det, og lommerne ;-)
    Du syer også nogle fine EG ting - har meldt mig som fast læser hos dig :-)
    Mange hilsner,
    Mette

    SvarSlet
  5. Hej :-)))) Tak for info! Jeg pønser sådan på at helfore et par EG-bukser, men vil egentlig også gerne bare nøjes med belægning...nu må vi se, hvad der bliver tid til (det er som regel det største problem: manglende tid til udfoldelser i syværelset!). Skønt med andre EG-entusiaster!

    Tak for tilmeldingen - jeg skal vist lige selv have luret, hvordan man gør det der....jeg var aktiv blogger fra 2005-9, og jeg skal da lige love for, at der er sket MEGET rent teknisk, siden jeg åbnede op for min blog igen for nogle uger siden ;-/

    SvarSlet
  6. Nu fik jeg lige installeret noget "Google Friend Connect" til faste læsere - men hvordan har du tilmeldt dig, når jeg ikke før har haft en "gadget" til dette formål? (undskyld hvis det bliver for teknisk nu! HA HA HA!) - al hjælp modtages med kyshånd... Jeg kunne ikke finde Bloglovin' som du har...hmm...tror det er tid til mere kaffe her!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lilly :-)) Det var da bare mig som var lidt hurtig i vendingen - jeg gik ind på Bloglovin lige bagefter, men kunne ikke finde din blog derinde, og så kom jeg fra det - ikke ensbetydende med at jeg havde glemt dig! ;-) Men jeg tænkte at det måtte jeg se på når jeg fik bedre tid (en sen aften time :-). Jeg kan stadig ikke finde din blog på Bloglovin, og jeg må med skam erkende at jeg faktisk ikke kan huske hvordan det er rent teknisk, men der er vistnok en sammenhæng ml Google Friend Connect og Bloglovin... Måske jeg husker fejl - beklager at jeg ikke er til hjælp med det tekniske. Håber det lykkedes og SÅ melder jeg mig som fast læser :-D
      Mange hilsner,
      Mette

      Slet
    2. Ha ha ha :-) Det er godt, at vi er bedre til at betjene en symaskine end div. blog-gadgets! :-) Tak for input - skidt pyt, jeg har linket til din blog, så nu ved jeg, hvor du 'bor' i CyberSpace, og det er det vigtigste :-) KH L

      Slet