torsdag den 19. september 2013

Eftermiddagshygge

I øjeblikket tager Maja og jeg til København hver onsdag og de sidste 3 onsdage har solen skinnet. Det er skønt med en ugentlig Københavner tur og jeg står som regel af S-toget et par stationer før, og nyder turen gennem byen.

Sidste onsdag gik vi forbi Tusindfryd CPH og fik en hyggelig snak med søde Wenche. Samtidig blev jeg fristet og købte garn til et babytæppe i granny stripes. Det er en gave, og som altid bliver jeg lidt i tvivl om farverne er det rigtige valg til modtageren.... men nu er jeg godt igang, og så bliver det sådan. Det er en lille baby pige, som til trods for at hun stadig ligger i mors mave, godt kan lide petroleumsblå, rød og aubergine - en bevidst ung dame ;-)

Jeg er overrasket over hvor meget et lidt tykkere garn og hæklenål 4, betyder for fremdriften - det går meget hurtigere end sidste sommer da jeg hæklede Majas tæppe.
Det er dejligt når sjælen allerede er på vej til næste efterårs-hygge-i-sofaen-hækle-projekt... :-)

Lige nu står den på eftermiddagshygge med kaffe, septembersolskin, hækling og familien samlet ved spisebordet :-)






2 kommentarer:

  1. Jeg er altså STOR fan af de farver! Mums!
    Det lyder hyggeligt med en ugentlig tur til København. Jeg er selv opvokset langt ude på landet, og det var altid lidt stort med sådan en tur til København og skete måske kun én gang om måneden. Nu har jeg jo boet herinde i 7½ år og det hele er blevet liiiiidt mindre fantastisk. Nu glæder jeg mig ligefrem til at komme ud af byen igen! Sådan ændrer det hele sig jo ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Farverne vokser på mig efterhånden som tæppet skrider frem :-)
      Jeg husker meget mine år i København som på vej til og fra noget - arbejde, studie, venner! Vores ture nu giver plads til at udforske lidt, og barnevogns tempo er noget som passer mig fiiint - ligesom september sol :-D

      Slet