lørdag den 28. september 2013

Just-in-time syning og en virkelig dejlig dag

I går sidst på eftermiddagen lå det meste af min garderobe på gulvet og jeg var mere eller mindre i panik.... Intet passede til lørdagens bryllup.... 
Det skal siges at jeg ikke har særlig meget tøj og sjældent køber nyt - jeg har de seneste år haft "uniform" på arbejdet - hvilket jo altså afspejler indholdet af mit klædeskab - absolut ingen kombinationer som var i nærheden af, at være på et niveau, hvor jeg havde lyst til at vise mig offentligt. Øv!

Lige indtil jeg fik tanken, at sy den buksedragt jeg havde klippet mønster og test stof til i starten af ugen. Jeg ved, at jeg altid lærer en del (af alle mine fejl) de første gange jeg syr et nyt mønster, og efterhånden er jeg nået til erkendelsen, at en test med billigt stof, klart er en fordel for mig ;-)

På grund af tidsnød sprang jeg testen over og kastede mig ud i at kombinere to mønstre - jeg ville nemlig gerne have vandfaldseffekten på buksedragten. Det tog lidt tid, og rumsteren med både stof og hjerneceller og efterhånden som aftenen skred frem blev øjnene mindre og mindre. 
Jeg nåede dog at blive færdig - lavede lige de sidste ting en time før afgang i morges ;-)

Resultatet blev ret godt synes jeg, og det er bestemt ikke sidste gang jeg laver sådan en! 
Mønstret er "Fernanda" til buksedragt og "Carrie" til vandfalds toppen, begge fra Stof2000
Stoffet er købt hos www.stofdepotet.dk med fra inspiration fra Groovybaby... and mama, som altså syr de sejeste ting!

Billedet er lidt uskarpt (det blev taget i farten på vej ud af døren)

Og ja, så var vi til det skønneste bryllup i september sol, med smuk, smuk, smuk brud, rørende taler, skøn mad og dejligt selskab :-D




9 kommentarer:

  1. Hvor er du god altså - du ser da bare knald godt ud ;) og puhhh nævn ikke klædeskabet... mit er også gabende tomt og intet passer sammen og krisen indtræffer hver gang i skal noget - der må og skal shoppes når mandens første fulde løn går ind (han får prøvetidsløn de første 3 mdr) og min fulde merit = ingen su hjælper heller ikke - glææææder mig :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er så skønt at få nyt i klædeskabet - håber du får fundet nogle gode klæder når du kommer dertil :-) Og tak for de pæne ord :-)

      Slet
  2. PIIIIIIIIFT! Én ting er, at du ser brænd godt ud! En anden ting er, at du "bare lige" syr en super lækker dragt. Du er altså bare så sej.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :-) Maskinen og jeg var omringet af held og gode vibrationer i går aftes, så alle de ting som på en normal regnfuld onsdag ville være gået galt, lykkedes. Oooooog så skal buskedragten altså ikke ses alt for godt efter af sy kyndige øjne.... der er et par "løse ender" hehe :-) Men den har helt sikkert givet lyst til at prøve det mønster igen :-)

      Slet
  3. Den blev da bare SÅ fed :) Super fin....

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Nicoline :-) Enig, og så er den bare virkelig behagelig at have på :-D

      Slet
  4. Ej hvor er den fin! Godt klaret at de lige svupti fik sat de to ting sammen. Den ser rigtig behagelig ud :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :-) Det tog lidt tid at få sat de to mønstre sammen og jeg fik lært et par ting undervejs :-) Den er SÅ behagelig at have på :-)

      Slet