torsdag den 10. oktober 2013

Barselsgave

En dejlig veninde bliver mor for første gang om en 3 ugers tid. Skæbnen ville at vi er kommet til at bo meget tæt på hinanden, og jeg glæder mig til at møde den lille nye pige og at følge hende, og hendes mor, som mor :-)
Og jeg er - og det er ikke uden stolthed - færdig med barselsgaven. Det er ALDRIG sket før, at jeg er færdig i så god tid :-)

Tæppet er hæklet af garn fra Tusindfryd, Filcolana Cinnia, 100% merinould, og 1 nøgle af en lilla merinould jeg havde liggende. 6 farver og 8 nøgler garn - og der er rigeligt af rester. Måske der kommer en hæklet ugle med til den lille pige.

Tæppet måler 65 x 85 cm. Jeg har slået 96 masker op og hæklet med nål 4. Det er gået stærkt og har været en dejlig opvarmer til afterårets og vinterens hækletid.

Tæppet er afsluttet med to omgange granny stripes og til sidst en omgang fastmasker.

Kjolen er str 68/74 og derfor nok først til brug i foråret. 




Ingen kommentarer:

Send en kommentar