lørdag den 26. oktober 2013

En kjole

Jeg har længe haft kjolen fra Trine/Stjernepels på to-do listen og torsdag+fredag røg den gennem symaskinen - endelig! 
Jeg har syet kantbåndet som pingbånd, da jeg åbenbart har en fobi i forhold til, at skulle sy kantbånd på den traditionelle måde.... hvor det kommer fra, er mig en gåde..... Mon det stammer helt tilbage fra folkeskolens håndarbejdstimer...? Alt indeni mig stejlede - så ping-bånd blev det.

Dog var jeg ikke så klog/smart/forudseende lige at lave en cirka opmåling af mønster ift Majas størrelse..... Og Ja!! Kjolen er for lille til en velvoksen str 15 mdr (inkl en, ellers fin, Buddha mave ;-)

Så kan jeg lære det! Øv altså... 
Egentlig var min tanke at sy-på-forhånd og bruge kjolen til Novembers Baby fokus hos Laralil. 

Så jeg må på den igen. Hvilket jo faktisk er helt fint, for det er et skønt mønster og en virkelig grundig DIY som Trine har lavet. Måske jeg vover mig ud i at sætte kantbåndet på rigtigt næste gang... ;-))




11 kommentarer:

  1. Hvor er den flot! Ærgeligt den ikke passer. Og stoffet er fantastisk smukt! :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :-) Sådan er det når man ikke får tænkt sig om....Heldigvis har jeg mere af stoffet :-)

      Slet
  2. Iih, hvor er den ellers fin!! Æv at den blev for lille - på den igen :) synes det er pænt med kantebåndet som tittekant! Og tak for link :-D Ha' en god søndag ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Trine :-) Jeg var nok lidt for ivrig efter at få den lavet, og fik ikke tænkt mig om..... Jeg må på den igen og har heldigvis mere stof :-). Har dog prøvet endnu engang - men nej, jeg kan ikke få presset barnet i den ;-)

      Slet
  3. Ej, hvor er den altså bare sød. Det var godt nok ærgerligt at den ikke passede, men mon ikke der kommer en lille en til i vennekredsen eller familien på et tidspunkt der kan få glæde af den?

    SvarSlet
  4. Tak Stine - og jo, det håber jeg :-)

    SvarSlet
  5. Ej hvor sjovt. Jeg har også den her kjole på listen. Din er da bare blevet smadder fin. Øv at bette pigen ikke kan bruge den

    SvarSlet
    Svar
    1. Så glæder jeg mig til at se din ;-)

      Slet
  6. Wow, den er flot! Vil straks putte kjolen på min liste ;)

    SvarSlet