torsdag den 21. november 2013

Sy til din baby - baby håndvægte

Vi er endelig på højkant igen, efter mere end en uges sygdom hos alle i familien - heldigvis mere eller mindre på skift :-) Jeg tænker, at vi nu har klaret det der sygdom for denne vinter..... man har vel lov at håbe.. ;-)

Jeg har længe haft en form for risposer i tankerne, men med en høj vægt. Vores datter Maja er hypermobil og vores ergoterapeut har anbefalet noget tungt legetøj, så hendes muskler i armene også bliver trænet. Efter at Stine var så sød at give os risposer i gave, har vi oplevet hvor skønne de er, at lege med - faktisk både for Maja og storebror Nicolai. 
Så da jeg så Christines fine indlæg om mønstervægte, vidste jeg med det samme, at sådan nogle skulle vi have - i big size :-D

Jeg har klippet lapperne i 12 x 12 cm.
Det er en dejlig måde at bruge rester på og da jeg først var kommet igang, kunne saksen næsten ikke stoppe igen, så det endte med 13 poser.
Der er brugt 2,5 kg ris så de opfylder formålet med en god vægt ;-)

De er testet og godkendt - og så har vi kastet løs :-)

Sjovt nok har jeg, ubevidst, fotograferet poserne på samme måde som Christine ;-)






15 kommentarer:

  1. Hej Mette
    Hvor er de blevet fine - dejligt at du kunne bruge min DIY. De er ret hyggelige at lave og ja, rigtig gode til selv små stofrester. Mine drenge leger også meget med mine :-)
    Bedste tanker herfra*

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Christine, tak :-) Ja de er virkelig gode - tak fordi du kiggede herover :-)
      Mange hilsner,
      Mette

      Slet
  2. Sikke fine risposer.

    Jeg har længe haft lyst til at lave nogle risposer, måske jeg også skulle kaste mig ud i Christines DIY.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Camilla - de er hurtigt lavet. Et fif, hvis du ikke har en tragt, er at lave en i papir - så undgår man alt for mange ris ud over det hele. Taler af erfaring ;-)
      Mange hilsner,
      Mette

      Slet
  3. De er simpelthen bare så fine! Og skøn skøn ide med noget med vægt i.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Dorte, ja hun skal arbejde lidt, den lille ;-)

      Slet
  4. Skønne farver! Bare for at få lidt inspiration-har I nogle gode lege med risposer I kan anbefale til en 3årig?

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Stine, tak :-) Mine børn er 1 og 6 år og vi bruger dem til balance på hovedet, skuldre og under fødderne (på puslebordet - og det er det største hit lige nu). Vi kaster med dem, og bygger "tårne". Storebror synes det er skønt at få lillesøster til at grine, så han fjoller rundt med dem. I kan sikkert også lave slalom baner og få sjov ud af det.
      Mange hilsner,
      Mette

      Slet
    2. Tak, jeg må i gang med nogle af mine rester! :-)

      Slet
  5. Ej, en sej ide! Og så er de vildt flotte i de farvekombinationer. Dem vil jeg helt sikkert lave nogle af så snart der er tid. Tak!
    (og ja, jeg er utroligt langt bagud med at læse blogs... ;-) )

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Stine :-) Ja jeg er også bagud - alt for lidt tid og alt for meget krea i hovedet :-D
      Glæder mig til at se dine :-)

      Slet
  6. Dejligt at høre at I er ovenpå igen helbredsmæssigt :-) Hvor er de altså fine! Jeg pønser selv på at lave nogle ærteposer...men nu er jeg pludselig i tvivl om, hvilket "naturfyld" der egentligt er det bedste til sådan en slags poser. Ris, ærter eller noget helt andet? Konceptet 'bean bags' eksisterer jo også på engelsk, så mon ikke også tørrede bønner kan bruges som fyld?

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lilly, Tak :-) Jeg tror også at tørrede bønner fint kan bruges. De giver jo en lidt anden "konsistens" end ris, og det er sikkert fint. Hos de mindre børn er det jo også spændende bare at røre ved dem.

      Slet