tirsdag den 26. november 2013

Sy til din baby - hæklet elefanthue

En af de blogs jeg har 'opdaget' ved at deltage i "Sy til din baby" er Kjært, som jeg synes laver nogle virkelig fine ting :-)
En aften, da jeg netop var gået igang med at hækle en hue til Maja, så jeg dette indlæg og vidste, at den måtte jeg prøve. Mønstret er fra Lutter Idyl og kan findes her.

Desværre vil Maja absolut og under INGEN omstændigheder have den på..... Jeg kan ikke engang nå at tage et billede, før hun hiver den af......
Så nu fungerer elefanthuen som varmepude under hendes fødder i barnevognen....

Garnet er Indiecita alpacauld, købt hos Yarnfreak, i pink og meleret pink. Den er hæklet i dobbelt garn, på nål 4 og 5, så det går stærkt :-)











2 kommentarer:

  1. Hej Mette.
    Så fin den blev og så flot med den stærke rosa-farven. Får igen bekreftet at jeg burde brugt dobbelt garn- det ser så tæt og fint ud. Hvordan er den i størrelse? Min ble så stor :/
    God ide at bruge den som fodvarmer! Min pige er heller ikke glad for å ha den på (ej helle nogle andre huer for den sagts skyld:))
    Mvh Charlotte

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Charlotte, tak :-) Jeg lavede den faktisk lidt større ved at hækle et par ekstra rækker under hagen. Tror jeg skal bruge noget virkelig blødt og krads-fri garn næste gang ;-)
      Mange hilsner,
      Mette

      Slet