lørdag den 2. november 2013

Sy til din baby - sengetøj og elefant

I går aftes lavede jeg en blogliste, som du kan se til højre, med alle de blogs der er med i "Sy til din baby - November 2013".
Det tog ret lang tid, for jeg kom selvfølgelig til at sidde og læse på et hav af blogs, og blev glad over de mange nye blogs jeg slet ikke kendte :-) Til sidst var rødvinen sluppet op, og jeg blev endelig færdig et stykke over midnat ;-)
I dag er jeg imponeret over hvor mange nye indlæg som hele tiden popper op - og har allerede liiidt følelsen af at være bagud, både med at læse og producere ;-))
Så her kommer mit første indlæg i baby måneden:

Sengetøj, elefant og kjole er en gave til en helt speciel lille ny pige i vores familie.
Hun har været et ønske hos hendes mor i mange, mange år, og vi er glade for at hun nu endelig er vel ankommet.

Det er første gang jeg syer i Liberty, og stoffet er skønt, men opgaven drillede mig en del undervejs. Overlockeren og jeg var bestemt ikke gode venner, da jeg forsøgte at overlocke kanterne, fordi vi hele tiden 'faldt ned' af kanten på pipingbåndet. Grrrrrrr... jeg skal nok have en bredere sømrumskant næste gang, så vi ligesom kan være der ;-)

Kjolen syede jeg i sin tid til Maja, men fik den aldrig brugt, og nu håber jeg at den kan blive brugt.

Jeg er blevet i tvivl om elefanten - ligner den en gris? Smid endelig en kommentar med din første tanke, da du så den..... (så må jeg se om jeg kan holde ud at læse svarene ;-)

Farverne på billederne skifter lidt, hvilket er lidt utroligt, for de er taget på samme tidspunkt og kun med en lidt ændret vinkel. Efter at jeg er startet med at blogge har jeg fået enorm respekt for mennesker som tager gode billeder.... :-)





Sengetøjet er i øvrigt syet efter DIY fra Anna/Laralil og mønstret til elefanten er købt på www.etsy.com hos Retromamma. Mønstret til kjolen er fra Minikrea.

Fortsat rigtig god weekend :-) 

28 kommentarer:

  1. Ser virkelig flot ud alt sammen - også elefanten :) kh Pia, som også føler sig bagud med at læse og producere...

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Pia, Tak :-). Må bare lade være med at tænke "gris" - eller skynde mig at pakke den ind så jeg ikke ser den mere ;-)
      God læse og produktionslyst ;-)
      Hilsen,
      Mette

      Slet
  2. Første tanke da jeg så det hele var øv! Øv over at det ikke var mig der skulle have hele det dejlige sæt. Elefantetn er bare kirsebærret på toppen og giver det hele lige lidt mere.... Det er super flot :)

    SvarSlet
  3. Et super fint sæt! Og en fin elefant! Lidt misundelig på det med at sy i Liberty, men med to drenge er det ikke så oplagt:-) jeg må lave noget til mig selv på et tidspunkt... For det er godt nok noget lækkert stof

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Stine. Det ligger ikke lige for med Liberty og drenge - synes jeg har set mange telefon covers og lign. syet i Liberty rundt omkring, hvis du skal forkæle dig selv lidt :-)

      Slet
    2. Nå ja, god idé med telefoncover. Jeg havde også tænkt på denne toiletpung: http://www.pattydoo.de/2012/12/naehanleitung-kosmetiktasche/ - kender du den blog? Jeg synes den er meget inspirerende! (og er i gang med at lave hendes "Elaine t-shirt" til mig selv).

      Slet
  4. Den er så yndig den elefant! Og sengesættet selvfølgelig også :) Bare man havde en pige så man kunne være den lykkelige ejer af sådan et fint sæt.

    SvarSlet
  5. Den er da så sød den gri... ups elefant... :)
    Nej, den er virkelig sød og ligner på ingen måde en gris.
    Jeg har også kastet mig over en sengesæt, du kan se det på min blog for jeg er nemlig også med i babymåneden :)
    Skønt med inspiration fra andre :)

    Hilsen Linette (som heller ikke er så dygtig til det med billederne)

    SvarSlet
    Svar
    1. Der kan du bare se... :-)
      Dit sengesæt ser skønt ud og jeg er vild med stoffet :-)
      Hilsen,
      Mette

      Slet
  6. Sikke et fint sæt, og tænker slet ikke gris når jeg ser på elefanten, hvorfor tænker du på gris, er det fordi den er lyserød? :o)
    Ja det tog også sin tid herhjemme med blogroll'en, men det er bestemt det værd :-)
    Kh Sabrina

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak - og ja det er den lyserøde farve... :-)
      Jeg er så glad for blogroll'en og sikke en aktivitet :-D
      Hilsen,
      Mette

      Slet
  7. Min første tanke var, at den elefant da bare er for nusser... og så fint at den passer til sengetøjet, hende der får den gave er meget heldig :)

    Mvh. Anja N

    SvarSlet
  8. Hvor er det bare fint - både elefant og sengetøj. jeg er vild med detaljen med knapperne - så gennemført.

    Kh
    Anna

    SvarSlet
  9. Så fint sengetøj. Vi har selv sengetøj til Anemone i netop det print, og det er SÅ skønt. Jeg synes bestemt ikke elefanten ligner en gris, den er så sød.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Nicoline - jeg glæder mig til at give det og håber det vil blive brugt :-)

      Slet
  10. Det er et RIGTIG sødt sæt, du der har syet. Er vild med elefanten, det marcher - og ligner en ELEFANT :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Helle :-)) ja nu tænker jeg ikke mere på det med gri... ;-)

      Slet
  11. Sikken en heldig lille pige, der skal ha´de fine ting :o)
    ..... og hold da op for et arbejde med den blogroll, men en god idé

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak :-). Ja blogroll'en er god til at følge med :-)

      Slet
  12. Åh en skøn elefant, jeg har et eller andet for elefanter, jeg synes de er så fine. Men jeg har stadig til gode selv at lave en elefant.

    SvarSlet
    Svar
    1. Mønstret er købt på www.etsy.com hos retromama - de er hyggelige at lave :-)
      Du kan vinde en i min elefant give-away - inden lørdag den 9. nov ;-)

      Slet
  13. Så fint et sæt! Ogfin lille ELEFANT ;-) Jeg elsker når ting matcher, så synes det er så gennemført!
    Jeg lavede også blogroll'en dagen før 1.nov, det var ikke så hurtigt gjort endda :-0

    SvarSlet
  14. Tak :-) Elefanten er et fint lille projekt til stof resterne :-)
    Blogroll'en tager lidt tid, men den er fantastisk at have nu, hvor det er let at følge med (hvis man kan nå det hele (host, host ;-)

    SvarSlet