tirsdag den 12. november 2013

Sy til din baby - Smækbukser

Jeg fik sådan lyst til at sy et par Elsebeth Gynther smækbukser her i weekenden, og heldigvis havde jeg rød twill liggende + retro stof til applikationerne.
Bukserne er str 2 år og skal derfor først bruges til foråret/sommer. 
Hellere for stort end for småt - mit nye motto, efter denne kjole som - stadig - er for lille (og jeg er vist ikke kommet mig endnu ;-)




Mønstret er et af mine yndlingsmønstre, og jeg har fundet billeder frem af tidligere udgaver af smækbukserne.





Når jeg kigger på de billeder, tænker jeg at det bliver sjovt at kigge gamle sy- og hækle blogindlæg igennem om et par år ;-)

11 kommentarer:

  1. Nøj, hvor er de fine. Jeg elsker de EG smækbukser, men det er bare så upraktisk til en lille pige på knap 3 år, som ikke bruger ble. Hun er altså ikke helt stærk i knapper endnu. :-)

    SvarSlet
  2. Så fiiiine altså : ) mine favoritter er de nyeste og de gule med gul retro, suk! Og det blir jo ikke dårligere med sådan en lækkermås af en model indeni bukserne ; )

    Skal på studiet i dag og skal have børne ergo, hold fast hvor jeg glæder mig : )

    SvarSlet
  3. Det er virkelig også nogle meget, meget søde bukser - og det er modellen sandelig osse :-)
    Man har altså bare flere muligheder til piger!

    SvarSlet
  4. De er virkelig bare skønne... Lækker stof-kombination. Jeg tror faktisk også jeg har det mønster liggende, det kunne være jeg en dag skulle få syet sådan et par :)

    SvarSlet
  5. Ihh, hvor er de bare FLOTTE!!! :-) Lækre farvekombinationer - og skøn model ;-)
    Jeg er selv totalt EG-fan, så det er altid inspirerende at se, hvordan andre fortolker hendes mønstre.... KH L

    SvarSlet
  6. Hvor er de dog skønne! Det var en virkelig fin kombination af stoffer og elsker farvespillet. Og så gør det jo heller ikke noget, at modellen er så charmerende :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære allesammen, tusind tak for Jeres kommentarer :-) Jeg har været væk fra bloggen de seneste par dage pga sygdom - er nu ved at komme på benene igen, og håber at resten af familien også holder, så vi kan få en dejlig, og sygdomsfri, weekend :-D
      Mange hilsner,
      Mette

      Slet
    2. God bedring! :-) Her har vi liiiige haft en heftig nat med snot, hosten, græderi og feber - øv! Bettefisen er absolut ikke i topform...

      Slet
  7. Ej, hvor er de CUTE! Hvis nu jeg kunne sy... Jeg er også helt vild med dine elefanter. Og med din kommentar hos mig den anden dag :-) Håber I er raske igen!

    KH
    tina

    SvarSlet
  8. Jarmen så nuttet en lille baby :-)

    SvarSlet