onsdag den 27. november 2013

Sy til din baby - strikkede cardigans

Vi er så heldige at have en mormor som strikker, og disse to er indenfor den seneste måned landet hos os. De er begge i bomuld og jeg synes det fungerer fint året rundt, vi bruger bare en uldbody indenunder om vinteren.

Den første er fra Lene Holme Samsøes "Babystrik på pinde 3" og jeg synes blad mønstret 
er så fint :-)
Både opskrift og garn til den stribede er fra www.strikkebogen.dk og den er i det skønne pimabomuld. 
Jeg vandt i en give-away hos TichTach, et gavekort til www.selvstrik.dk i maj, og valget faldt på pimabomuld og opskrift til den stribede... jeg gik igang med at strikke, og kom næææææææsten halvvejs... så gik det helt i stå.... symaskine og hæklenål trak i mig. 
Heldigvis var mormor klar til at overtage og strikkede den færdig :-)





4 kommentarer:

  1. Hold da op, hvor er de søde! Den første er jeg helt og aldeles solgt til. Jeg bliver nødt til at få lokket bedste-olde til at lave sådan en :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det bladmønster er fint... :-) Der er vist også en kjole med det - så skal der jo strikkes lidt længere ;-)

      Slet
  2. Suk. Jeg er absolut forelsket i Bella. Skal virkelig have lært at strikke sådan en engang.
    Se fin en version jeres mormor har lavet! Er vild med farven også :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja den hedder Bella - det er jo også et fint navn :-) Den er nemlig SÅ fin :-)

      Slet