tirsdag den 5. november 2013

Sy til din baby - to efterårssæt

Efteråret har ramt mig og jeg må indrømme, at kl. 20 kalder sofaen og hækletøjet meget, meget højt på mig :-D Der er bare ikke samme energi niveau, som for et par måneder siden - men jeg har hørt, at det er helt naturligt i vinterhalvåret, og så prøver jeg at huske vitaminpillen, og tænker på, at det jo snart er jul ;-))

Jeg har syet to efterårssæt til Maja for en måneds tid siden. Når jeg syer mønstre jeg har prøvet før, og det er tøj som der er et behov for (de vokser jo, de børn), så laver jeg ofte to ad gangen.

Mønstrene er "Posebukser" og "Tunika" fra Minikrea, og jeg har leget lidt med lommer og afslutning ved anklerne, på det ene sæt bukser.

Jeg må så også indrømme, at det ikke er hver dag, hun både får bodystocking, strømpebukser, bukser og tunika på.... som regel klarer vi os med lidt mindre - men det sker ;-)

Jeg kan rigtig godt lide retro sammen med jeans stoffet og det bliver nok ikke sidste gang jeg syer noget i jeans - men desværre er stoffet ret tykt og stift/hårdt.

Hvor køber du jeansstof i god og blød kvalitet?

Rigtig god tirsdag aften :-)






18 kommentarer:

  1. Hvor er de bare fine, de sæt. Lige min stil! Især det første synes jeg er skønt.

    Kh
    Anna

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anna, tak skal du have :-). Jeg har en elefant med det stof på højkant i min elefant give-away som slutter på lørdag ;-)
      Kh
      Mette

      Slet
  2. Hvor er de bare kære de to sæt...

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Karen Elisabeth :-)

      Slet
  3. Super søde sæt! Og det med jeans-stof kunne jeg også godt tænke mig at vide :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Stine - jeg skriver om det hvis jeg finder noget bedre jeansstof

      Slet
  4. Rigtig sødt sæt og en kær model :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Helle - ja vi synes jo hun er kær... ;-)

      Slet
  5. Ih, hvor er du god Mette! Det første sæt er lige mig med de orange nuancer.
    Jeg synes de har noget lækkert denim med lidt stræk i stof2000.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Stine og tak :-D Stoffet med de orange nuancer synes jeg egentlig ikke var så skønt til at starte med, men det fungerer rigtig godt sammen med andet stof, synes jeg. Så nu ville jeg ønske at jeg havde noget mere... sådan er det jo.. :-)
      Jeg kigger i stof2000 næste gang jeg er der :-)

      Slet
  6. Ihhh, hvor er det bare sødt! Og sikke en nuttet model <3
    Jeg kan rigtig godt lide at bruge chambrey. Har også brugt noget mørkt jersey fra Stof2000 der lignede denim. Men det der lækre denim der er blødt, bøjeligt og slidstærkt, det ved jeg ikke lige hvor man skal finde, hehe. :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :-). Jeg kigger efter chambrey næste gang jeg er i stofbutik :-)

      Slet
  7. Ej et super sødt sæt!!
    Ih jeg ville så gerne være med på den dille med, at sy til sin baby men jeg har desværre ikke en maskine til at sy tøj.. Dybt misundelig ;P

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :-) Min symaskine er efterhånden meget gammel og slet ikke en af de kendte mærker, men den klarer det indtil videre ;-)

      Slet
  8. Skikkelig flott sett! Jeg har sett at de selger mykt jeans stoff på Stoff og Stil :I

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :-) Jeg kigger næste gang jeg er i stoff og stil :-)

      Slet