søndag den 29. december 2013

Babytæppe i uld

Lidt forsinket rigtig glædelig jul :-)
Vi har nydt en rolig jul hos mormor og morfar, med pyjamas dage fyldt med legetøj og hygge.

Undervejs blev jeg færdig med det skønne babytæppe fra www.yarnfreak.dk i Semilla økologisk uld. Mønstret er såå fint, synes jeg, og simpelt, hvis bare man er god til at tælle til 5 og 6. Det viste sig undervejs at jeg havde lidt udfordringer i den afdeling.....!! 
Jeg hækler ofte om aftenen i sofaen og det er altså blevet til en del optrevling undervejs (og så var det heller ikke værre - jeg er bare luddoven og gider ikke trevle op). Jeg skyder skylden på træthed, dårligt lys og i hvert fald ikke mine evner udi det at tælle.
Jeg var dog konsekvent, og fastholdt fejl i alle farver, og optrevling i alle farver.... Joh, deet... ;-)

Det var, til trods for tællefejl, en udsøgt fornøjelse at hækle tæppet, og det er selvfølgelig allerede i brug. Må se at få taget et par brugsbilleder snart. 

God søndag :-)





18 kommentarer:

  1. Hold nu op det er flot det tæppe :) det kan jeg godt forstå du er glad for.

    SvarSlet
  2. Sikke et flot tæppe :-)
    Godt nytår - håber dig og din familie kommer godt ind i det nye år :o)
    Kh Sabrina

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Sabrina og i lige måde :-) Har netop forberedt morgendagens forret, så er det vist bare at samle ingredienserne i morgen - tjep-tjep ;-)
      Mange hilsner,
      Mette

      Slet
  3. Sikke et flot tæppe, er vild med både farver og bølger!

    SvarSlet
  4. Wauuu.... sikke et flot tæppe!! I 2014 vil jeg lære at hækle ;)

    Mvh. Anja N

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja! Lær at hækle, det er skønt :-D Kan varmt anbefales og tak for dine søde ord :-)
      Mange hilsner,
      Mette

      Slet
  5. My gosh, det er et smukt tæppe! Flot lavet <3

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for dine søde ord :-) Vi bruger det meget, og jeg glæder mig hver dag over det. Det er et fint bølge mønster
      Mange hilsner,
      Mette

      Slet
  6. Det er et utroligt dejligt tæppe, hvor er det smukt..
    kh merryann

    www.hopebizz.dk

    SvarSlet
  7. Mange tak for dine søde ord Merryann :-)

    SvarSlet
  8. ...og jeg kan så sige endnu senere glædelig jul og godt nytår! Hvor er det dog en fryd for øjet at åbne op til dette tæppe. Det er så fint afstemt i farverne og jeg er helt vild med bølgemønsteret. Det tror jeg ikke jeg har set før.
    Utroligt flot stykke arbejde (selvom det krævede lidt trevlen op ;-) )

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for din søde kommentar Stine og godt nytår til dig :-)
      Jeg har nææsten glemt det med optrevlingen nu og nyder bare tæppet ;-)

      Slet