søndag den 22. december 2013

En ny kjole

For noget tid siden fik jeg lavet en ny og større kjole efter Trine/Stjernepels' DIY. Jeg var lidt træt af mig selv, fordi jeg i første omgang fik lavet en i alt for lille størrelse
Havde nok lidt glemt at pigen ikke længere er 1 år, men 16 - lige om lidt 18 - måneder, tiden flyver bare afsted. 

I kan se lidt af processen med at forstørre mønstret på billederne - jeg synes at have set i en bog, at det er sådan man forstører mønstre... så noget i den retning og ret meget på slum...bum-bum

Det er den glade amatør på arbejde og viser lidt om mit sy/mønster tekniske niveau, ha,ha :-)

Men jeg lærer noget hver gang - på denne kjole har jeg for eksempel fulgt Trines forklaring på at sy kantbånd (kantbånd har indtil nu været meget 'farligt' og svært for mig) og det gik rigtig fint.
Næste gang bruger jeg en bedre kvalitet kantbånd, så den holder sig pæn, også efter et par ture i vaskemaskinen...








9 kommentarer:

  1. Sikke en flot kjole! Jeg er vild med stoffet, der passer rigtigt godt til din søde datter. :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Christina - sikke en dejlig kommentar at læse :-D
      Rigtig glædelig jul
      Mange hilsner,
      Mette

      Slet
  2. Hvor er den fin :-)
    kig lige over på min blog, der gemmer sig en lille overraskelse.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Gitte :-)
      Og hurrraaaaaaaaaaa!!! Jeg ved bare at bilen kommer til at gøre lykke hos os :-D
      Jeg sender dig fluks en mail
      Rigtig god jul :-)
      Mange hilsner,
      Mette

      Slet
  3. hvor er den skøn - fantastiske farver!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Sandra :-) Ja jeg er også glad for det stof - og har heldigvis mere :-)

      Slet
  4. Hej Mette! Godt nytår til dig og dine :-) Den er SIMPELTHEN vidunderlig denne kjole - hold da op! Er helt tossi med både mønstret (altså på kjolen) og selve stoffet!

    Når du skriver kantbånd af bedre kvalitet - har du nogle gode mærker, du vil anbefale? Jeg døjer nemlig også med, at kantbåndet generelt ser lidt slattent ud efter blot få vaske (endda skånevaske)... KH L

    SvarSlet
  5. Hej Lilly :-) Godt nytår til dig :-) Skråbåndet på kjolen er fra Stof og stil og jeg vidste godt at det ikke var den mest optimale løsning til en kjole, men det var den jeg lige havde....(og ingen tålmodighed ;) Ellers køber jeg bomuldskantbånd hos Stof2000 i 5 meters pakker eller i metermål hos www.malikarosa.dk - den har jeg gode erfaringer med holder godt.
    Tak for dine pæne ord om kjole og stof - mønsteret er fra Stjernepels bloggen og kan hentes frit og der er en super fin DIY :-)
    Mange hilsner,
    Mette

    SvarSlet
  6. Tak for tippet :-) Er noteret - jeg har tilmed erfaret, at 5m kantbånd fra Stof2000 er ca. 5kr billigere end tilsvarende fra Stof og Stil! Hvis førstnævnte så tilmed er bedre kvalitet, ja, så er det da en ren win-win :-) Vil dog gerne betale mere for ORDENTLIG kvalitet! Jeg vil prøve den fra Malika Rosa næste gang, tror jeg.

    SvarSlet