søndag den 15. december 2013

Hæklet julesok

Nogle gange ser jeg noget som bare må ud gennem hænderne.... Min hjerne vil simpelthen ikke slippe det.... Sådan er det med Jeanettes hæklede Julesok
Jeg synes den er såååååå fin, og selvom jeg egentlig ikke havde tid, eller kunne nå to julesokker (en til hvert barn), så ville det jo være oplagt til at få prøvet Tusindfryds Hverdagsuld, som jeg også har luret på noget tid. Joh, hjernen min styrer mig så fint... :-)

I onsdag ankom garnet, og lørdag var den færdig - det er så fint med lapper, så kan man hækle en halv runde mens vandet til kaffen koger, osv :-) Sammenhæklingen tog længere tid end jeg havde regnet med, og jeg skulle lige greje hvordan nålen skulle drejes undervejs. Jeg kan rigtig godt lide den tydelige sammenhækling. Udover Tusindfryds Hverdagsuld, har jeg brugt en rest rød Kauni. 

Den næste bliver i mere pigede farver og måske færdig inden jul :-)

TAK til Jeanette for en skøn hækleopskrift :-)







4 kommentarer:

  1. Svar
    1. Tak Camilla :-) Jeg er godt tilfreds med den og dejligt at have en julesok (når vi nu endelig har overgivet os og er begyndt med adventsgaver ;-)

      Slet
  2. Den er jo bare super fin! Dejligt tvis på en julesok :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :-) Ja den kan jo laves i et hav af udgaver - det røde var ikke i min oprindelige plan, men sneg sig ind ;-)

      Slet