fredag den 20. december 2013

Lidt til mig

I morgen tidlig tager vi på juleferie og vi har ikke pakket endnu, for jeg har haft næsen begravet i symaskinerne det seneste døgn. Sådan kan det gå når posten kommer med stof der bare SKAL forvandles NU. Jeg kan blive så opslugt at jeg vist får sagt "ja" og "mmmmmm" til alt, uanset hvad jeg bliver spurgt om. 

Her er to bluser og et tørklæde - to andre er næsten færdige.... mon ikke jeg kan nappe en time sent i aften når taskerne er pakket ;-)

Det er SÅ skønt for en gangs skyld at sy til mig selv, og den pink stribede er faktisk så vellykket, at jeg ikke synes man kan se, at den er hjemmesyet. Dejligt når tingene lykkedes.

God aften :-)




17 kommentarer:

  1. Fine ting Mette du kan godt være stolt. God tur og god jul :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Helle - ja det er dejligt når tingene lykkedes - det er nemlig ikke altid :-)
      God jul til dig :-)

      Slet
  2. Lækre sager, Mette. Jeg leder efter et godt raglan sweatshirt mønster - hvor har du fundet dit?

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Trine :-) Det er fra Stof2000 og hedder Ulrikke - det er første gang jeg prøver det, og jeg kommer nok til at ændre lidt på det til næste gang - jeg vil gerne have den lidt stor og 'vamset'. Den her er str 40 og der er ikke meget plads i den ;-) Så næste gang prøver jeg str 42 og lidt ændringer.
      Jeg havde ellers tænkt mig at snuse på din blog efter et godt sweatshirt mønster :-D
      Mange hilsner,
      Mette

      Slet
    2. Jeg har nu også et godt bud på en sweat på min blog - dog ikke raglan :-)

      Slet
    3. Jeg har et onion mønster på raglan sweat, den er også ret lille/smal i størrelse og virkelig kort. Men hvis man forlænger det og for målt sig selv ordentligt er det OK.

      Slet
  3. Hvor er de lækre de to bluser. Den ser godt nok dejlig vamset ud, den grå der :-)
    Rigtig god juleferie og glædelig jul.
    KH Gitte

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak og glædelig jul og ferie til dig Gitte :-)

      Slet
  4. Nej hvor er de fine. Dejligt med tøj til dig selv.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Dorthe :-) Ja - især fordi jeg er lidt for doven og nærig til at købe tøj til mig selv - så jeg øjner en ny og velklædt fremtid for mig selv :-D

      Slet
  5. Nej hvor er de fine. Dejligt med tøj til dig selv.

    SvarSlet
  6. Jeg ønsker dig og din familie en rigtig glædelig jul, glæder mig til at følge mere med i det nye år
    :-)
    De bedste julehilsner fra Sabrina / brineh.blogspot.dk

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Sabrina og glædelig jul til dig også :-)
      Mange hilsner,
      Mette

      Slet
  7. Jeg er godt nok vild med den øverste, hvilket mønster har du brugt til den og hvor er stoffet fra???
    God jul - Trine

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Trine, tak :-) Stoffet er fra www.stofdepotet.dk og det er det skønneste tykke og bløde strik jersey - jeg har allerede bestilt mere ;-) Jeg tror ikke der er så mange meter tilbage af den.
      Mønsteret er overdelen fra Fernanda dragten fra Stof2000. Jeg har forlænget den med 4-5 cm og lavet en rib nederst i det samme stof.
      Rigtig god jul :-)
      Mange hilsner,
      Mette

      Slet
  8. Hvor er de flotte! Jeg kender godt det med at blive helt opslugt. Det er bare så fedt at gå helt ind i et projekt og endnu federe når tingene så lykkes! God Jul!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Stine :-) Ja det er en skøn følelse og ekstra dejligt når tingene lykkedes :-D
      Rigtig god jul :-)
      Mange hilsner,
      Mette

      Slet