søndag den 19. januar 2014

Blomstertæppe

I går blev jeg ENDELIG færdig med et babytæppe jeg har haft liggende længe - mønstret siden august sidste år og så gik jeg igang i november.

Processen med at finde stof, sy alle bladene, finde deres plads, langsomt se det tage form, har været rigtig sjov. Og nu er det skønt endelig at være færdig - så jeg tog straks et par billeder i vores entre :-D




Det er en gave til en lille pige (surprise) og hun har vist lige alderen hvor det kunne være sjovt at ligge og kigge på farver. 

Ideen har jeg fra Heidi med bloggen Den kreative sky :-)
Mønsteret er købt her

21 kommentarer:

  1. Altså, Mette! Er du da vimmer, hvor det bare er flot og helt igennem skønt! Jeg er helt duperet :-) Det kan ikke andet end bringe MEGEN glæde i MANGE timer! Godt gået - respekt!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak for din søde kommentar Lilly :-) (bliver jo helt rød i kinderne over rosen ;)
      Kh
      Mette

      Slet
    2. :-))))) HA HA HA :-) Du fortjener noget ros for præstationen her! Jeg bliver altså simpelthen så GLAD, når jeg ser det tæppe. En helt spontan og umiddelbar reaktion. Ergo må det være et 'sundt' babytæppe!

      Slet
  2. Hvor er det bare fint... Hun kommer til at elske at ligge og kigge på det

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja mon ikke? :-) Glæder mig i det hele taget til at møde den lille pige for første gang :-D

      Slet
  3. Super, super fint, Mette - enhver lille piges drøm... Så sødt :)

    SvarSlet
  4. Hold da op Mette! Jeg er slået helt bagover og sidder og sukker, for det er godt nok noget af det fineste jeg har set! Wow!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for din søde kommentar Stine :-D Nu igen med lyserøde kinder ;-) Ligesom blomsten! Haha

      Slet
  5. Sikke et arbejde og fin farvesammensætning! Dejligt at blive færdig med noget man har arbejdet på længe, især når resultatet er så flot som her :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Stine :-D Ja det er lidt ærgerligt når et projekt næsten ender med at være træls, bare fordi der ligger der og ligger - men det her var nu sjovt at lave :-)

      Slet
  6. Wauw hold nu op hvor er det flot!! Jeg bliver da helt øv over, at min pige netop er blevet for stor til sit legetæppe, ellers gik jeg straks igang med et lignende!
    Kan kun forestille mig, at modtageren + forældrene bliver lykkelige for tæppet! :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for din søde kommentar :-) Jeg havde det på samme måde, og fandt heldigvis en pige i familien som passede i 'størrelsen' ;-)

      Slet
  7. Hold op hvor er det flot!!!
    Flot arbejde - du er godt nok dygtig :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Helle :-) Jeg bliver glad over alle kommentarerne (og så har jeg jo ikke nærfotograferet de mindre fine steder på tæppet - sådan er det jo nok, at man selv husker og ser, de steder som drillede ;-)

      Slet
  8. Hvor er det altså bare et fint tæppe, det skal nok komme til at blive nærstuderet i mange timer af den lille pige :)

    Mvh. Anja N

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Anja - ja jeg håber også at den lille pige får mange timer til at gå der :-)

      Slet
  9. Det er et virkelig fint tæppe! Sikke en heldig lille pige! :-)

    SvarSlet
  10. It is GORGEOUS, Mette!! Thank you so much for sending me a link to see it, I love it :)

    SvarSlet
  11. Hej Mette. Det er et virkelig fint tæppe! Jeg vil rigtig gerne prøve at kaste mig ud i et selv, men mønsteret er ikke længere til salg der hvor du har købt det. Hvor stort er det ca. og er der pladeaktiv både i tæppet og i blomsterbladene? Er det nogenlunde lige til at kaste sig ud i eller er der nogen særlige tricks? �� På forhånd mange tak! :) Mvh. Pia

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Pia, Skriv en mail til mig på mette@madvig.dk så hjælper jeg dig :-)

      Slet