lørdag den 25. januar 2014

Gave til en sød lille fyr

I dag har Nicolai og jeg været en tur i Jylland, med afgang meget tidligt i morges og retur her til aften, hvilket er rigtig fint med toget :-)
Vi var til navngivningsfest og havde en hjemmesyet gave med til en lille og meget sød fyr

Det blev til to par bukser i velour med lommer, 4 savlesmække og en blå krammekat (mønster fra Lutter Løkker). 
Jeg synes at velour er skønt og varmt til de små, men føj hvor jeg synes det er træls at håndtere, med  fnuller overalt - især i næsen (ja, der sniger de sig altså op).

Det er de sidste rester af stoffet jeg købte hos Xoeinding i efteråret, og jeg synes der er kommet meget ud af 2 x 1/2 meter stof (2 bluser str. 6 år, lommer til to par bukser og 4 savlesmække). Den ekstra bredde i stoffet (170 cm) gør at der er rester til de små projekter (og jeg elsker at bruge rester :)







Nederst den samlede pakke 
(som jeg huskede at fotografere FØR jeg pakkede gaven ind, he,he)

9 kommentarer:

  1. Hvor er det bare en flot gave, det er altid fedt at få flotte, hjemmelavede unika :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Anja - ja og efterhånden synes jeg de lykkedes for mig. Jeg har nogle gange måtte opgive og købt en gave ;-)

      Slet
  2. Lækker gave du har fået lavet - så fint med matchende hagesmækker til bukserne :)

    SvarSlet
  3. Tak Karina Viki :-) Den blev godt modtaget og han laver mange bobler så hagesmækkene skal nok komme på arbejde ;-)

    SvarSlet
  4. Sikke en lækker gave, den kan da kun være faldet i god jord :)
    Og imponerende hvor meget du har fået ud af en halv meter stof, så kun det jo virkelig betale sig at sy selv :) Jeg syede en bluse i str. 6 år til min nevø, og der røg næsten en hel meter synes jeg - måske var det fordi jeg syede raglanærmer. Ved ikke om de kan fylde mere på stoffet?

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Sofie, gaven blev rigtig godt modtaget :-)
      Stoffet på 1/2 meter var 170 cm bredt, så det giver jo altså også lidt ekstra. Jeg har lige købt et raglan mønster og ved ikke endnu om det fylder mere... men jeg er altså også meget "nærig" med stoffet og ligger mønstret så langt ud til kanten som muligt ;-) Jeg kan rigtig godt lide at have små rester at bruge til andre ting :-D
      Mange hilsner,
      Mette
      PS og så er min 6-årige en slank dreng..

      Slet
  5. Hvor er det en lækker gave, du har lavet der! Super flotte, og de der lommer med rib-tittekant giver simpelthen så pænt og prof et look. Haha, ja, velourfnuller, puha - har selv næsten lige klippet en kjole i blåt isoli, og det gav altså også et *host* lidt interessant udfald af efterfølgende næsepudsning ;-P

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja næsepudsning er en sjov sport efter sådan en gang klipning ;-) Ja jeg synes også det fungerede rigtig godt med rib kant og det var -endelig - med en lille smule stolthed jeg pakkede gaven ind - og det er trods alt lidt sjovere end når man tænker på alle de små svipsere ... :-D Den blev godt modtaget

      Slet
  6. Meget flot gave du har lavet dig! Jeg synes det er så imponerende at der findes nogle som er så kreative! :)

    SvarSlet