fredag den 24. januar 2014

Ny maskine

Igår fik jeg endelig hjembragt en ny symaskine.... Det har været et stort ønske i laaaang tid, men samtidig synes jeg jo, at når den gamle virkede, så måtte jeg fortsætte med den. Dog kunne jeg se, at jeg hele tiden udskyder syprojekter, fordi den gamle ikke kunne stort set andet end lige ud, tilbage, zig-zag og på en heldig dag kunne jeg lave et ok knappehul. 

Så da jeg alligevel skulle til symaskineshoppen for at få hjælp til min overlocker, som har drillet mig lidt, gravede jeg dybt i lommerne, fandt alle små opsparinger frem, og drog afsted.KÆMPE succes!! 
Overlockeren kom i kyndige hænder og det tog kun ganske kort tid at konstatere at .... jeg kan næsten ikke skrive det.... den dumme dame (ja, mig!) havde fået byttet rundt på trådene til nålene!!!
Hold nu op!!
Jeg VED jo, at man altid skal gå tilbage i processen for at finde fejlen! Nu har jeg så erfaret det. Hmm .. Ja der er forskel på teori og erfaring. Nå, irritationen over mig selv, overskygger heldigvis på ingen måde, glæden over at overlockeren nu syer flotte, lige, stramme sømme! I like!
Og de flinke mennesker i butikken fik sig måske et godt torsdagsgrin - det er dem vel undt :-)

Symaskinen kom også i gang i går aftes, og det tog lige et par prøvelapper før vi fandt melodien. Hold nu op hvor er den skøn!! 
Der er så mange detaljer, fx bare det at trykfoden er gennemsigtig og har en lille anmærkning, som hjælper til flotte stikninger! Det er jo fantastisk :-D

Nu glæder jeg mig bare til at komme igang med at sy :-D
Rigtig god fredag til dig :-)




12 kommentarer:

  1. Uha, jeg kender de der dumme fejl! Jeg afleverede min symaskine til service og sagde at der var et problem med undertransportøren som ikke ville op igen når jeg havde sænket den ( fortalte ikke at jeg havde haft maskinen skilt ad for at få den op...) hvorefter han bare drejede på hjulet i højre side: sådan her skal du gøre. Ups! Tillykke med det nye legetøj, det er så skønt med noget kram der fungerer, så er det bare kvinden bag der skal kunne styre den. Hehe

    SvarSlet
    Svar
    1. Ha,ha tak fordi du deler din historie Stine :-) Godt at vide at jeg ikke er den eneste... :-D
      Ja god kvalitet - det kan vi li! Og jeg har også tænkt tanken: at når tingene ikke lykkedes i fremtiden, så er det jo mig.... Det svageste led i kæden...! :-)

      Slet
  2. Wow - fantastisk. Tillykke med den... jeg ønsker mig også totalt en maga lækker symaskine en dag.. meeen..det er ikke just det et SU-budget indbyder til... så må man nøjes... indtil en skønne dag ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Nicoline - jeg kan godt huske årene på SU.. Der var ikke de store armbevægelser - men det får ende, som du selv skriver og en dag har du også en ny maskine

      Slet
  3. uhh - det ser ud til at være en lækker sag du har købt dig

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja tak - det tror jeg også det er (men jeg ved i virkeligheden ikke så meget om det, så jeg stoler ret blindt på butikken hvor jeg købte den) :-)

      Slet
  4. Wauw for en lækker sag - jeg er slet ikke misundelig. .. går selv i stå af nøjagtig samme grund som dig, meeeen mon ikke der blir råd til en ny her også på et tidspunkt ;)

    Og altså den fejl kunne lige så godt have været mig - kunne komme med et utal af eksempler :D så det er du på INGEN måde ene om ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ha ha - det er nogle gange godt at vide at man ikke er alene ;-)
      Det er jo bare virkelig fjollet at have syet middelmådigt i så lang tid, på grund af så lille en ting.... Men nu drøner den derudaf ;-)

      Slet
  5. Hahah, åh jeg har lavet PRÆCIS samme fejl på min gamle overlocker. Jeg nåede dog ikke ned i butikken, men den stod i skammekrogen længe ;-)
    TILLYKKE med din nye maskine. Den ser læææker ud

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Stine :-D Ja det er godt man ikke skal tråde overlockeren så tit... ;-)
      Den nye maskine er simpelthen SÅ skøn og jeg får syet en masse jersey nu - dejligt :-D

      Slet