lørdag den 18. januar 2014

Tanker om tøj til foråret

Maja er ved at være vokset ud af hendes tøj, og så fik jeg tanken, at prøve at være lidt på forkant...
Altså bruge lidt tid på at tænke over:
 - hvad en forårs garderobe til pigen kunne og bør i indeholde?
- hvad fungerer godt for os?
- hvad kunne være sjovt at sy?
- hvilke farver og stoffer?
- har jeg rester liggende som kunne bruges? (ha,ha, ja mon ikke)



Det er ved at tage lidt form og lige nu har jeg følgende på listen:
1 par smækbukser/overalls (har allerede et par str 2 år)
1-2 sæt m bukser og tunika/bluse (har brugt disse sæt med stor glæde)
Mindst 2 par joggingbukser m tilhørende bluse
1-2 nederdele
1 jerseykjole (ala denne her, som vi elsker :-)
1 kjole
1 forårsjakke 
(Hertil kommer købte bodystockings og strømpebukser)

Tanken er, at jeg skal have prøvet nogle nye mønstre af, og udvide min sy horisont lidt, og samtidig ved jeg, at hvis jeg skal nå det hele, så skal en del af det, være velkendt stof (hø-hø). Joggingbukserne fungerer rigtig godt i hverdagen, men min erfaring er også, at hvis vi ikke har alt for mange af dem, så får vi også brugt det andet tøj ;-) 

Jeg har længe drømt om at sy en Elsebeth Gynther jakke, men synes på en eller anden måde det ser/lyder meget svært. Men nu skal det prøves! Et nyt kjolemønster har jeg også købt til formålet, mere om det senere.

Mon du går med lignende tanker om forårstøj?

4 kommentarer:

  1. Ihh-jeg er vild med det stof du foreløbig viser frem, så glæder mig til at se hvad du får ud af det - selv er jeg slet ikke begyndt at tænke i forårsgarderobe, så ser frem til inspiration ; )

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Karina Viki :-) Det er nok også mest fordi glere af bukserne stumper + at jeg har et par mønstre jeg gerne vil prøve.... :-)

      Slet
  2. Uh, hvor spændende! Jeg går efter leggings, tunikaer, nederdele og kjoler i fast bomuld og jersey. Det er det eneste pigebarnet går i, og gider ikke producere noget der bare ligger i skabet. Glæder mig til at se, hvad du får lavet :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak og i lige måde Stine :-) Det skal jo bruges, det dejlige tøj vi syr ;-) Jeg har den fordel at Maja endnu er så lille at hun ikke har en mening om hvad hun får på. Gad vide hvor længe det varer... ;-)

      Slet