fredag den 28. februar 2014

Knappehuls-hrmmppfffff!

Kære søde sy-piger.
Jeg har brug for hjælp.
Min nye maskine og jeg er ellers de bedste venner, men der er jo kanter som skal slibes af i et hvert nyt forhold... Og hos os er det knappehullerne...

Min nye Pfaff har en knappehulsfod som I kan se på nederste (lidt mørke) billede.
Ofte sker der det, at hul nr 2 bliver meget mindre end det første..?? 
Ved ikke hvad det er jeg får gjort, men jeg er trææææt af at sprætte knappehuller op (det er da bare for kedeligt). 
Jeg ændrer ikke på noget (og prøver at sidde helt stille og ikke forstyrre). Alligevel sker det, gang på gang.

Nogen forslag til hvad jeg skal gøre anderledes/passe på med/eller lade være med at gøre?

Suk...

De er ellers så flotte - knappehullerne...
(se venligst bort fra kuglepensmærkerne.. de kommer inde i liningen ;)






6 kommentarer:

  1. Det der måske et fjollet spørgsmål, men husker du at skubbe knaphuls-foden helt tilbage hver gang? Det har jeg nogen gange glemt, og så bliver hullerne i hvert fald ikke lige lange :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er meget muligt at det er der problemet ligger - jeg har slukket maskinen for i aften, men forsøger igen i morgen :-)
      Tak for dit svar Camilla :-)

      Slet
    2. Hej igen Camilla og Christina. Der er gået lidt tid, men skulle lige igennem en lilles uges sygdom... Det ser ud til at det fungerer rigtig godt hvis jeg lige sikrer at knappehulsfoden sidder rigtigt, altså helt tilbage. Jeg har lavet ca 10 knappehuller som alle er blevet den rigtige størrelse :-). På min maskine trækker jeg lige i knappehulsfoden, for at sikre at den er på plads/helt tilbage. Så stort TAK for hjælpen Camilla :-D
      Mange hilsner,
      Mette

      Slet
    3. Jeg håber, du er ovre sygdommen nu, Mette. Tak for et godt råd, Camilla. Når jeg tager symaskinen frem igen, vil jeg også øve knaphulssyning. Det er altid rart at få styr på noget, der har været vanskeligt. :-)

      Slet