fredag den 21. februar 2014

Liberty sengetøj til en dreng

En veninde bad mig, for noget tid siden, om jeg ville sy sengetøj til en dåbsgave. Hun har selv købt stof og besluttet designet med applikation af bil på bagsiden.

Det er Liberty stof, med grå bagside og pingbåndet lavede jeg af anoraksnor + bagsidestof. Knapperne er hjemmelavede - og jeg synes både de giver et ekstra pift til resultatet og så er de sjove at lave.

Som altid når jeg skal sætte saksen i andres, og tilmed dyrt, stof, måler jeg flere gange, går rundt om mig selv, kigger på det igen, og endelig sætter jeg saksen i stoffet :-)
Heldigvis gik det fint og ud af resterne kom en elefant og et sæt ris poser med navn applikeret (inspireret af Stines gave til Maja).






10 kommentarer:

  1. Hold da op du har da haft travlt med alle de fine ting du har fået lavet :-)
    Kh Sabrina

    SvarSlet
  2. Hvor er det flot!
    Lækre detaljer og finish :)

    SvarSlet
  3. Hvor er det skønt...

    Har du et sted hvor du køber billig anoraksnor?

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har købt en rulle anoraksnor i Stof og Stil og synes at huske den kostede 70 kr (100 meter). Kan se på hjemmesiden at den koster 100 kr nu... Det er ok, 100 meter er langt ;-)

      Slet
  4. Virkeligt lækkert sæt! Det print er jeg også ret vild med, og kun prisen har holdt mig tilbage ;-) gennemført med knapperne, det er altså en lækker detalje!

    SvarSlet
  5. Hvor er det bare et flot sæt og idéen med risposerne er da bare genial :)

    SvarSlet
  6. Wow, hvor er det bare gennemført, Mette! Vildt flotte detaljer og sikke meget du har fået ud af stoffet. Jeg ville blive en rigtig rigtig glad modtager af sådan et flot sæt :-)

    SvarSlet
  7. Tusind tak for Jeres søde kommentarer :-) Gaven er givet og modtageren blev virkelig glad - det er jo dejligt :-)

    SvarSlet