søndag den 2. februar 2014

Stædighed...

Gulvet i vores køkken er virkelig koldt, og derfor er et af ønskerne i vores "køkken pimp", at få et par gulvtæpper. Derudover gør det blåmalede gulv - som er skønt og virkelig frisker op - at ALT kan ses, og "man" kunne vaske gulvet dagligt. To dråber vand på gulvet, som man træder i, og det er snavset. Det der med at vaske gulv dagligt, det gider "man" selvfølgelig ikke, så nu må tæpper tage dråberne :-)

Det er første gang jeg hækler i Zpagetti og selvom opgaven er simpel og ligeud-af-landevejen, har det vist sig at tage lidt tid...
Først skulle jeg lige have bredden på plads... jeg synes det kan være svært at vurdere bredden ud fra sådan en strimmel luftmasker, så jeg startede med 75 masker, så 65 masker, og endte på 48 masker i bredden. Hver gang har jeg hæklet en del rækker og prøvet flere farver. Samlet set har jeg nok hæklet to tæpper, men har altså kun et tæppe at ligge på gulvet lige nu - der er blevet trævlet meget op :-)

Det er normalt ikke noget jeg har den store tålmodighed med, men jeg er rigtig glad for at min stædighed vandt over min utålmodighed, denne gang. 

At Zpagetti er et materiale som kan være forskelligt i farve og tykkelse, er også tydeligt, for tæppet kan vist ikke beskrives som lige.... og det er ganske enkelt fordi tykkelsen af garnet ændrer sig undervejs og fra rulle til rulle. Det er jo bare en del af charmen :-)





Farverne er 3 ruller Hindbær, 1 rulle Koral og ½ rulle Okker Zpagetti,, købt hos Yarnfreak hos søde Camilla, som altid er parat til hjælpe med farvevalg og alt andet jeg har haft af spørgsmål :-D

Nu er jeg så småt igang med et blåt tæppe, som jeg håber at have færdigt i løbet af en uges tid. Det er tungt at hækle i Zpagetti, men går heldigvis også hurtigt derudaf :-)

PS Jeg har to ruller laksefarvet og to ruller pink bubblegum Zpagetti som jeg endte med ikke at bruge. De er billigt til salg - skriv mig en mail, hvis du er interesseret :-)



7 kommentarer:

  1. Det ser godt ud! Hvor stort er dit tæppe?

    SvarSlet
  2. Tak Jette :-) Det er mellem 78-85 cm bredt og 155 cm langt :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, så kan jeg bedre regne ud, hvor meget jeg skal bruge til mit projekt!

      Slet
  3. Wauw, så fik i altså det blå gulv :-D Fedt!!! Det ser godt ud med den hindbær-røde farve dertil :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja Trine, det er jo din fortjeneste!!! :-D Det er skønt, men vejen dertil har været lidt lang, og vi er ikke helt i mål endnu - historien kommer i et fremtidigt indlæg ;-)

      Slet
  4. Hvor er det flot til det blå gulv :-D
    Kan godt lide farverne du har mikset sammen!
    Kh Sabrina

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Sabrina - som jeg skriver så har farvevalget været faktisk lidt hvad der endte med at kunne lade sig gøre - men det fungerer rigtig godt nu, synes jeg :-)

      Slet