fredag den 18. april 2014

En husker til syning af applikationer

En lille husker til mig selv om hvordan hjørner og spidser kan syes ved applikationer. Det virkede fint, så måske andre kan bruge det.
Og der er sikkert andre fif, tips, huskeregler og måder, som jeg ikke kender til - endnu :-)
Skriv endelig en kommentar, hvis du kender andre.


I indadgående hjørner, sluttes med nålen inde i hjørnet, derefter skiftes syretning.


I udadgående hjørner sluttes med nålen udvendigt.  


I det her tilfælde, hvor det er en spids på en stjerne, valgte jeg at vende 90 grader, og sy et ganske kort stykke (faktisk kun bredden af zig-zag stingene)


Slutter med nålen udvendigt, og...


... drejer 90 grader, hvorefter jeg er klar til næste lige linie af stjernen.


Resultatet af det indvendige hjørne og spidsen.


Den færdige stjerne. 

4 kommentarer:

  1. Tak fordi du deler det gode tip! Jeg vil helt sikkert bruge indlægget her næste gang jeg skal applikere :-)

    SvarSlet
  2. Tak Stine - dejligt hvis det kan bruges :-)

    SvarSlet
  3. Super DIY :-) Jeg er meget imponeret over dine applikationer på sengetøjet.
    God påske.
    Kh Line

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Line og god påske til dig også - vejret er jo skønt :-D

      Slet