onsdag den 2. april 2014

Lilla og blåt patchworktæppe

 Dette her tæppe er til en kær veninde, jeg ved at hun vil sætte stor pris på både tæppe og pose, og passe på det i mange år. 

Jeg ville rigtig gerne have haft grønt med i tæppet, og spurgte til Jeres hjælp - tak for alle inputs - jeg brugte meeeeeeget lang tid på, at kigge på de stoffer, før jeg besluttede mig for at holde det til de lilla og blå nuancer.

Jeg synes resultatet er fint og tæppet har med sin størrelse på 1 m x 1,25 m en god størrelse til stue/køkkengulvet og græsplænen, - måske enda stranden (selvom sand og fleece måske ikke er den bedste kombination..)

En del af stofferne er meget løse i strukturen og jeg valgte derfor at sætte strygestof på bagsiden. Det fungerede rigtig godt synes jeg - det er jo vigtigt at stoffet ikke rykker sig, når flotte samlinger af lapperne er et mål ;-)

PS Jeg har fået en computer som har en "billed forbedrings funktion" (eller noed..;) som jeg har brugt til disse billeder. Farverne fremstår flot, men er jo egentlig ikke helt i overensstemmelse med virkeligheden. Redigerer du billederne på din blog?





10 kommentarer:

  1. Wauw det er blevet flot - er vild med den røde detalje det er endt med at få pga de røde blomster ;) heldig modtager der har dig til veninde :)

    Og nej, ingen billede redigering, de fleste billeder er endda hurtige mobil eller tablet fotos, så ikke noget finpudsning her ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Karina Viki :-) Min veninde har set en del af mine stoffer og kunne specielt godt lide stoffet med de røde blomster :-)
      Jeg har heller ikke redigeret indtil nu, men synes ofte mine billeder bliver så mørke.. måske det hjælper når solen begynder at skinne :-D
      Mange hilsner,
      Mette

      Slet
  2. Hvor er det bare blevet fint! Jeg elsker de skønne retrostoffer - og synes du har sat farverne smukt sammen.

    Kh
    Anna

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Anna! :-) Du er jo patchwork & retro guru'en, så jeg smiler over hele femøren, hehe :-D
      Mange hilsner,
      Mette

      Slet
  3. det er blevet så flot! :)

    SvarSlet
  4. Hvor er det bare flot, Mette! Smukt og møjsommeligt arbejde - det må da klart bringe stor glæde hos modtager. Jeg er i øvrigt vild med opbevaringsposen; god idé :-)

    Jeg redigerer ikke mine billeder - altså, jo, jeg skærer dem til etc., men jeg rører ikke ved farverne. Synes dog altid at tingene er meget pænere i virkeligheden...uanset hvor mange billeder jeg kan finde på at tage af samme motiv fra forskellige vinkler med forskelligt lysindfald.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Lilly :-) Opbevaringsposerne er et hit hjemme hos os - og jo mere legetøj der kommer til, jo flere poser syer jeg bare ;-) Tror vi har 4 til Majas legetøj nu :-D
      Mht billederne, så plejer jeg også bare at tage med telefonen og så på med dem. Og enig, jeg synes også altid - som regel - tingene er pænere i virkeligheden... :-D
      Jeg må øve mig i at tage bedre billeder - nu bliver det snart sommer, så kommer der lys og alt bliver bedre ;-D
      Kh
      Mette

      Slet
  5. Ej, hvor er det et flot tæppe! Det skal i nok få glæde af :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Ann-Katrine, ja det tror jeg også :-)

      Slet