torsdag den 24. april 2014

Marts måneds symønster - endelig

Endelig-endelig-endelig blev jeg færdig med marts måneds mønster - en retro jakke. Der er mange gode og mindre gode forklaringer på hvorfor det har taget så lang tid.... de er ikke så vigtige

Jeg er super glad for resultatet :-)

Det er Elsebeth Gynthers "Jakke med patchworkærmer og skrålukning", i en kraftig twill, med retro stof på ærmer og som foer, og et lag fleece som mellemfoer.
Huen er også et EG mønster, med samme stof, dog uden mellemfoer.

Der er syet kantbånd på alle kanter og indvendig sidesøm.

Den skal lige have et opsmøg på ærmerne, men ellers passer den rigtig fint. Hurra for det :-)























14 kommentarer:

  1. Virkelig virkelig virkelig lækker Mette!!

    SvarSlet
  2. Hvor er den jakke bare flot!! Og det ser ud som om den har bragt lykke.
    Hilsen
    Karen

    SvarSlet
  3. eeeeeejj hvor er den fin.... så lækker. den kan jeg godt forstå du er glad for

    SvarSlet
  4. Super super flot Mette, den er lige i skabet :-)

    SvarSlet
  5. Den er blevet virkelig, virkelig, virkelig lækker!

    SvarSlet
  6. Tusind tak for Jeres dejlige kommentarer. Maja har ikke villet have jakken på de seneste dage - hun vil hellere have en nyindkøbt termojakke på..... :-) Sådan noget ændrer sig jo heldigvis, så mon ikke jeg snart får hende i den igen ;-)

    SvarSlet
  7. R_E_S_P_E_K_T! Er du vimmer, den er flot - og sikke du har kræset om de mange flotte detaljer! Har set frem til at se jakkEN, som du har syslet med - og jeg må sige, at jeg er imponeret! Godten skal nok snart sætte pris på den ;-))))

    Også TAK for din grundige kantbåndshjørnepåsyningsvejledning (ville lige se, hvor vildt et sammensat navneord, jeg kunne lave - he he!) - bliver helt sikkert en stor hjælp for mig :-) KH L

    SvarSlet
    Svar
    1. Hahaha Tak Lilly - du er sjov :-D Jeg har fået den på hende og vi er glade for den - specielt mor ;-)

      Slet
  8. HOLD OP hvor er den flot, super smuk syet og nu lærte jeg så lige noget nyt om kantbånd i dit forrige indlæg :)

    SvarSlet