onsdag den 23. april 2014

Påske t-shirts

I påsken fik jeg endelig klippet og syet to t-shirts, i stof som har ligget længe. Det er jersey fra HILCO, til en temmelig høj meter pris.... Og det er indtil videre pengene værd. Jeg bliver altså ærgerlig når tøj, jeg har brugt timer på at sy, ender med at være slasket og kedeligt efter et par ture i vaskemaskinen. Og sådan et par t-shirts til en 6-7 årig, de skal vaskes ofte :-D

Mønstret er Minikreas raglan t-shirt i str 116/122 (han er 122 cm høj) og det passer rigtig fint, med lidt plads til at vokse hen over sommeren.

Jeg har tidligere haft lidt udfordringer med, at kanter lagt op med tvillingenål, ruller op efter vask.

Jeg fandt en forklaring hos Line/XoEinDing på hvordan hun lægger kanter op med tvillingenål, og det fungerer rigtig godt - yeah :-) Kanterne er blevet flotte - faktisk de flotteste jeg har syet i jersey. Er helt sikker på at den gode stof kvalitet spiller ind, den gode DIY fra Line, den fantastiske symaskine, og min høje koncentration! :-D

Ved oplægning af ærmerne lavede jeg en lidt anden rækkefølge end Line beskriver, hvilket var muligt fordi min hvide overlock tråd er bomuld (rent held) og derfor ikke smelter når den bliver strøget. Der var for lidt plads til både strygejern og mine fingre, og for at undgå brændmærker, målte jeg, satte nåle i, og strøg til sidst (hen over nålene). Da jeg syede, endte jeg med at tage nålene ud, fordi den strøgne kant holdt sig på fint.

Han har selv valgt at krop og ærmer skulle byttes rundt :-)











2 kommentarer:

  1. Fine t-shirts; og god idé med ombytningen - han har da talent inden for det område; det har han nok ikke fra fremmede ;-)

    SvarSlet