torsdag den 8. maj 2014

April måneds nye mønster - Louisa kjole

Aprils måneds nye symønster - igen lidt forsinket (maj bliver måneden, hvor jeg kommer tilbage på sporet...!)

Jeg har længe kigget på Louisa mønstret fra Compagnie M, og det er et virkelig fint mønster - også for en kjole-nybegynder, som mig. Helt klart et mønster som kan anbefales og der følger udførlig billed og tekst forklaring med.
Jeg har syet str 2 år, og synes at den virker lidt stor... men hellere for stor end lille.
Så er der også en chance for at Maja er oppe og gå, når hun kan passe den :-)

I et af mine yndlingsretrostoffer, med usynlig lynlås, og foer.










Marthe fra Compagnie M har nogle virkelig fine mønstre og der er masser af inspirations billeder. Den nye Lotta kjole står højt på min liste... og The Swing Skirt er da også skønt... 


16 kommentarer:

  1. har også en liggende der bare skal syes sammen. tror også de er store i str for baseret på mål har jeg klippet en mindre størrelse end jeg ellers plejer :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, jeg fik nok ikke liiige målt før jeg gik igang... men hellere sy for stort end for lille ;-)

      Slet
  2. Svar
    1. Tusind tak Karen Elisabeth - det er et godt mønster, og så går det bare derudaf :-)

      Slet
  3. Hvor ER den bare skøn - i farver og design - og meget prof syet:-) Det mønster må jeg også have afprøvet.

    Kh
    Anna

    SvarSlet
    Svar
    1. TAK Anna :-) Mønsteret er sååå fint, jeg elsker lommen foran, hvor hænderne kan mødes :-)
      Kh,
      Mette

      Slet
  4. Ej hvor er den bare SKØN... den køber jeg gerne hvis du blir træt af den :D Jeg er helt vild med stoffet til denne model.. jeg har da egentlig også det mønster liggende, måske man snart skulle få det afprøvet... :)

    SvarSlet
    Svar
    1. TAK Nicoline :-) Jeg ville ønske, at jeg selv kunne krybe i den.... :-)
      Glæder mig til at se din version ;-)
      Kh,
      Mette

      Slet
  5. Hvor er den flot! Helt igennem retrolækker med en masse skønne detaljer - I love it :-)
    Kh Line

    SvarSlet
    Svar
    1. TAK Line :-) Ja den går all-in på retro, både design og stof :-)
      Kh,
      Mette

      Slet
  6. Totalt lækker kjole og virkelig godt arbejde! Sikke detaljer... Jeg kan godt forstå, at du er glad for den.
    Rigtig god weekend.

    SvarSlet
  7. Wauu hvor er den super flot den kjole!!

    SvarSlet
  8. Wauu... hvor ér den bare fin! Er helt vild med detaljerne, lommen og knapperne på forsiden, og så ser det bare super fint ud at mønstret på bagsiden passer sammen ved lynlåsen... så fin detalje :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Anja, helt enig i at mønsteret bare er så fint :-) Jeg har allerede mange flere kjoler i planlagt i hovedet... :-)
      Jeg har lige meldt mig som fast læser hos dig :-)
      Mange hilsner,
      Mette

      Slet