torsdag den 29. maj 2014

En stak bukser

Inspireret af Lilly, har jeg afprøvet et nyt Elsebeth Gynther bukse mønster ("elastikbukser") og det fungerer virkelig godt. Lidt smallere og knap så meget stof på bagdelen, men stadig plads til ble :-) 

Og da det er blevet sommer skal der sommerbukser til - i de dejlige retro stoffer. Dog ikke yndlingsstofferne, da jeg godt havde på fornemmelsen at de ville blive slidt bagpå....
Ganske rigtigt - det er bare hård kost når pigen gumper afsted hen over fliser, græs og asfalt.

En dag....! En dag holdt det ene par, som nu har store huller. Har tænkt at sætte en lap jeans stof på, og håbe at det holder lidt længere. Selvom Maja nu kravler lidt, så er hendes foretrukne vej frem stadig at gumpe sig afsted på numsen (se billeder her), og vi vil ikke begrænse hende i at bevæge sig rundt - så jeg kommer til at lappe bukser den kommende tid :-)

Hvis du kan lide Elsebeth Gynther, så læs med hos Lilly - hun syr rigtig meget flot tøj efter de skønne mønstre.







16 kommentarer:

  1. Hvor er de alle sammen kære...

    Men ja, jeg vil godt tro på at det slider på bukserne ;0)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Karen Elisabeth :-) Det slider hurtigere end jeg havde regnet med... endnu et par bukser med stort hul i dag... :-)

      Slet
  2. Sikke nogle lækre sommerbukser - det er en heldig pige du har :)

    SvarSlet
  3. Hvor er de bare skønne! Jeg skal også have syet til Lara - af mine retrostoffer - og vil afprøve mønsteret. Er det fra hendes 0-5 år bog?

    Kh
    Anna

    SvarSlet
    Svar
    1. Anna, det er fra 0-4år :-))) Det er simpelthen det perfekte buksemønster, synes jeg - og jeg har prøvet MANGE! KH L

      Slet
    2. Tak Anna :-)
      Det er et supernemt og hurtigt mønster - perfekt til en hurtig stak sommerbukser. Jeg har tænkt at "rumstere" lidt med mønstret så jeg kan sætte lommer på, for jeg kan virkelig godt lide pasformen.
      Kh,
      Mette

      Slet
  4. Åh Mette, hvor er de SKØNNE!!! :-) Dejligt at mønstret også bare funger for dig og den bette! Lækre farver og stoffer - synd at måsen allerede er tyndslidt! Men så må du være kreativ med applikationer og lignende - hvad med en stor stjerne eller noget i den dur? Det må du også gerne vise frem - vi vil se 'lappeløsningen' :-)))

    TAK for de søde ord og reklamen for min blog - du er en (inspirerende) blomst! Kram til dig!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Lilly :-D Der skal nok komme lappeløsninger - der er flere bukser med store huller... Tror også jeg må en tur i H&M og købe en stak bukser, for jeg holder ikke til at alt retro stoffet slides op (det er for sørgeligt..) :-D
      Selvfølgelig skal du have æren for inspiration til mønstret :-D
      Kh,
      Mette

      Slet
    2. Uuh, forstår godt at de 'hellige' retrostoffer ikke er sjove at se blive slidt op på nul komma fem! Måske vil et stykke bævernylon på måsen også fungere? Måske ikke det mest elegante, men slidstærkt!

      EG 'lever' videre - det er skønt! Prøvede lige et andet mønster forleden - ikke et hit sammenlignet med den gode gamle kending. Så kan jeg lære det, ja, jeg kan! KH L

      Slet