fredag den 16. maj 2014

Endnu en af de stribede

Jeg har fået syet den sidste stribede T-shirt til Nicolai i denne omgang. De to andre blev vist her. Stoffet er købt hos Malika&Rosa og mønstret er Minikreas Raglan T-shirt str. 122.

Jeg har haft et par sømme syet med tvillingenål som er gået op, og jeg tænker om der mon er et fif, jeg ikke kender til? Denne gang har jeg sørget for at sy længere frem og tilbage ved start og slut, hvilket bare ikke er så pænt... Jeg tænkte bagefter om jeg mon hellere skulle have hæftet trådene på bagsiden.?

Gode råd modtages med glæde :-)





15 kommentarer:

  1. Skøn stribet shirt. Jeg syntes det ser bedst ud, når enderne bliver hæftet på bagsiden :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Jette :-) Jeg er helt sikker på at det er en bedre løsning - det slog mig bare først da jeg var færdig :) Så det bliver næste gang :-)
      Mange hilsner,
      Mette

      Slet
  2. Ingen fif herfra - jeg ejer endnu ikke en dobbeltnål, men jeg vil dog sige at jeg synes også tit tråden springer i det tøj man køber med stræk, så måske kan det ikke undgås helt?

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det har du nok ret i - bare så ærgerligt efter kun 1-2 gange i brug :( Men jeg følger Jettes råd næste gang :-)
      Mange hilsner,
      Mette

      Slet
  3. Flot t-shirt! Bruger du en ordentlig tråd?

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Christina :-) Jeg bruger sytråd købt i stof2000 - nu var jeg lige på deres hjemmeside og se efter - det er en 100% polyester - kan du anbefale noget andet? Jeg lærer stadig... :-)
      Mange hilsner,
      Mette

      Slet
  4. Jeg har oplevet det samme mht tvillingenålen, så følger lige med her. :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Selvfølgelig Stine :-) Jeg prøver at hæfte på bagsiden næste gang - har du prøvet det?
      Mange hilsner,
      Mette

      Slet
    2. Nej, men mon det gør den store forskel i forhold til trådens holdbarhed/strækevne? Er det der den springer? Hvilken stinglængde bruger du?

      Slet
    3. Det er sket med en T-shirt, og jeg mener at det var ved hæftningen, at den gik op - men den kan også godt være sprunget/revet itu. Jeg synes at have læst et sted at der er forskel på trådenes egnethed til strækstoffer - men jeg ved ikke så meget om det. Jeg bruger stinglængde 3 :-)

      Slet
    4. Jeg fandt lige lidt her: Det er Line/XOEinDing's svar til et spørgsmål netop om bristede syninger - se svaret i tre punkter, under kommentarerne:
      http://blog.xoeinding.dk/2012/07/diy-oplg-i-jersey-uden-coversm.html

      Slet
  5. Hvor er den flot... jeg klikkede mig også lige ind og så de to t-shirts du lavede i påsken. De er godt nok også flotte. Jeg kan rigtig godt lide, at der er byttet om på krop og ærmer, som din søn havde valgt, det giver lige dét ekstra :)

    Mvh. Anja N

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Anja - Han er faktisk ret god til det med farverne, så jeg lytter til ham - og jeg havde nok ikke lige umiddelbart selv valgt at bytte rundt på de kortærmede, men det blev godt, synes jeg. Det er dog ikke alt han får ført ud i livet - han kommer op med et nyt kostume hver uge, som han gerne vil have mig til at sy....;-)
      Mange hilsner,
      Mette

      Slet
  6. Hvor er de bare fine alle 3, Mette - enkle og farverige striber ser altid brand-godt ud! (er MEGA-stribe-fan, så det skulle jo komme fra sådan en som mig!!!). Jeg købte en tvillingenål for nogle år siden med de bedste intentioner og 'NU skal det være'-tanker...men ak, jeg har ikke liiige haft overskud endnu til at sætte mig ordentlig ind i fremgangsmåden osv. :-/

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Lilly :-) Det er ikke så svært med tvillingenålen (bortset fra at det går op... ;-) - sig til hvis du har brug for hjælp :-).
      Mange hilsner,
      Mette

      Slet