mandag den 19. maj 2014

Hæfte ender...

Sidste sommer gik jeg igang med at hækle et tæppe af rester fra det her tæppe.
Skønne små lapper som hele tiden opforderer til nye farvekombinationer.

Opskriften har jeg fra Mie, som har hæklet et stort tæppe - respekt! Mie har ild i strikkepindene, så hvis du er strik-elsker og ikke kender hendes blog, så kig derover :-)

Siden sidste sommer har tæppet ligget stille.... pludselig skulle der nemlig hæftes ender..... Hold nu op, hvor er det bare ikke min stærke side!

Nu har jeg lagt de færdige lapper på stuegulvet, og det farvestrålende billede, håber jeg kan få mig til at holde gejsten, og få hæftet enderne på de sidste 40-50 lapper.

Jeg glæder mig som et lille barn til at placere alle lapperne det "rigtige" sted og begynde at hækle sammen - så: Hep-Hep! Tjep-Tjep!!



26 kommentarer:

  1. Hvor ser det godt ud - jeg hepper på dig :) kh Pia

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Pia - jeg har brug for det :-)
      Kh,
      Mette

      Slet
  2. Hold da op, hvor ser det godt ud! Jeg er sikker på, at du vil kunne holde motivationen - tænk på, hvor skønt det bliver, når det er færdigt!! :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Dorte - det hjælper på motivationen at læse Jeres kommentarer! :-D

      Slet
  3. Åh, det kender jeg godt!! Hephep!! :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er liiidt op ad bakke - tak for hep - jeg klør på :-))

      Slet
  4. Åh det er flot!

    SvarSlet
  5. SMUKT!! Og sikke da et fantastisk stykke arbejde, hæng i ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak - jeg prøver.. :-)))

      Slet
  6. Jeg er vild med det. Drømmer om at lave sådan et!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Stine :-)) Jeg ved hvor du kan låne opskriften ;-)

      Slet
  7. Det blir da bare så smukt det tæppe - hep hep herfra :) også på motermøveren Maja ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Karina Viki - det hjælper med hep :-D

      Slet
  8. Det med at hæfte ender er heller ikke min stærke side så kan godt følge dig, meeen hold nu op hvor bliver det bare flot når det er færdigt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :-) Nej, det er så kedeligt... men alle Jeres kommentarer hjælper virkelig på det - og så det at jeg fik lagt det op på gulvet, så jeg kunne begynde at fornemme hvor det bar hen ad ;-)

      Slet
  9. Det er virkelig virkelig flot! Hvor er det vildt, at du har lavet alle de firkanter. Du bliver med garanti helt høj, når du er helt færdig. Jeg hepper på dig! YOU CAN DO IT! :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :-D Ja, jeg tror også jeg bliver høj - jeg kommer sikkert til at sidde og hækle den halve nat ;-D Tak for hepperiet :-D

      Slet
  10. Det bliver smukt - HEP HEP - Believe you can and you are halfway there
    KH Anette

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Anette :-) Det hjælper bare SÅ meget med alle heppe - kommentarerne :-D

      Slet
  11. TJEP TJEP HEP HEP HOP HOP! Hvor er det bare flot, Mette - jeg ELSKER den her type tæpper (og arvede et fra min nyligt afdøde mormor, som hendes mor faktisk har lavet - det er GULD værd for mig :-)) - og jeg har et inderligt ønske om at lære at hækle blot for at kunne lave et sådanne tæppe selv (suk!).....fede farver! Og hej, du lyder som min mor, der både hækler og strikker - hver gang hun når til hæftedelen af sit arbejde, som forsvinder gejsten lige som og det kommer til at ligge stille, indtil hun tager sig sammen igen :-) Det kom jeg altså sådan til at grine af, da jeg læste det :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Lilly :-D Fantastisk at du har et tæppe med den historie :-) Nu bliver jeg endnu mere motiveret! :-D Det er balsam for sjælen at hækle og let at lære. Bare kom igang - det er en skøn sommerferiesysleaktivitet.. ;-)

      Slet
    2. Sig til hvis du har brug for kom-igang-med-at-hækle-fif - jeg har lært det via forklaringer på nettet og DIYs :-)

      Slet
  12. Hvor bliver det bare flot!! Er vild med alle de forskellige farvekombinationer... Wauuu!!!

    Mvh. Anja N

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Anja :-D Det har simpelthen også været så skønt at hækle alle farverne sammen - jeg kan stadig huske min begejstring over det, selvom det var sidste sommer, jeg hæklede stort set alle lapperne :-)

      Slet