tirsdag den 13. maj 2014

Lidt af hvert...

I marts kom jeg bagud på blogindlæg ift hvad jeg fik lavet. Maja er begyndt at tage alt-alt-alt for lang tid, at få til at sove om aftenen, så der ryger dyrebar kreatid. Det er helt sikkert bare en fase (spørgsmålet er hvor længe den varer...), og fordi hendes søvn om dagen er rykket fra formiddag til lige efter frokost. Det betyder til gengæld, at vi har nogle dejlige formiddage, med tid til lange biblioteksbesøg og andre udflugter. Skønt :-)

Nicolai har spillet teater på skolen og det krævede et musse kostume. Han tror fortsat, at jeg kan sy ALT.... hmmm.. Musen var heldigvis let og børnene var super gode i forestillingen.


Han har også fået endnu et par "Jacob" bukser - denne gang uden lynlås. Det var en sejr at sy lynlås i det første par "Jacob" bukser, men det var lidt omstændigt, og drengen er helst fri, for de her, med elastik i ryggen, skal bare hives ned og op - meget, meget lettere mor!
Hans ben er bare allerede lidt for lange... og knæene bliver hurtigt slidt.. ;-)



Og en gave er det også blevet til: en brødkurv, som blev lidt buttet, med pladevat indeni, samt en toilettaske i Amy Butler stof, syet efter Stjernefrøs fine DIY.





Sidst, en t-shirt med en rest af det sjove abestof.








3 kommentarer:

  1. Skønne ting du har fået lavet, Mette :-) Dejligt at knægten er af den overbevisning, at mor kan sy alt ;-) hehehe! Det kan du garanteret også!

    Dejligt at du og bettetøsen får hygget om formiddagen :-) Vi er også pt. i lidt af en overgangsfase mht. søvn senere/tættere på midt på dagen lige nu. Det adminstrerer de ovre i vuggeren, og vi forsøger at følge trop herhjemme i weekenderne. Da NYDER vi også bare vores formiddage fuldt ud! men vi bøvler også en smule med at få Bettefisen til at sove om aftenen i disse uger....

    SvarSlet
  2. Tak Lilly - måske, hvis bare jeg får tid nok til at sy... Som i et par år...! :-)
    I en lang periode har Maja bare sovet nærmest det sekund hun lagde sig ned... så jeg er nok bare godt forvent - men altså lige nu har vi to børn som ikke er til at drive i seng og til søvn.. :-D
    Og jeg når ofte selv at falde i søvn.... og så er jeg heeeelt flad, og lidt sur, når jeg vågner igen mellem 21.15 og 22.00 og synes jeg er blevet snydt for min aften...
    Nå, alt er en fase og det går jo over igen :-)

    SvarSlet
  3. HA HA HA :-) Åh, Mette - det er præcist det samme her for mit vedkommende! Hubby er så træt af, at jeg ALTID falder i søvn på sofaen - fx hvis vi ser et eller andet i tv, og så går jeg ALTID glip af slutningen...og aftenen, som du selv skriver! Ak, vi må jo have brug for at sove ;-/

    Vi har selv for det meste oplevet, at Bettefisen også bare sover med det samme (det har han været rigtig dygtig til fra tidlig alder) - og tilmed selv går hen og hente sin bamse og vimser hen mod sengen...vi er næsten allerede der igen, kan vi mærke efter den nuværende fase (lidt frem og tilbage; men NÆSTEN!). Jeg tænker også i faser - det lærte jeg meget hurtigt, da jeg blev mor, og det hjælper altså meget mentalt, når der er tale om nogle lidt 'krævende' dele af barnets udvikling...

    Held og lykke med at få de to festaber til at sove ;-)))

    SvarSlet