torsdag den 1. maj 2014

Pusletasken

Min pusletaske er altid et kæmpe rod, og det tager 'forever' at finde det jeg har brug for. Kender du det? 
Derfor har jeg længe ønsket at lave nogle små toilettasker til forskellige ting, og endelig kom jeg igang.

Her et par før billeder af taske og det meste af indholdet hældt ud på gulvet



Jeg startede med en forstørret makeuppung efter Stjernefrøs DIY
Den er til stofbleer og bleer.





Næste projekt var at give pusleunderlaget et pift... det fungerer fint, men er lidt kedeligt. Jeg hev det gamle kantbånd af og klippede et stykke stof, lidt større end det oprindelige. Syede det på med et af de lidt sjovere sting-typer, buer. Jeg var for doven, og det var for sent om aftenen, til at ri, så jeg satte et par nåle i, lagde tråd hen over de steder jeg ville sy, satte tråden fast med tape, og syede. Det fungerede fint :-)







Farven er orange og kantbåndet er rosa/pink (en farvekombi som er lidt krads, men jeg kan godt lide den)

En mindre toilettaske kunne det lige blive til at det fine fuglestof. Den er til creme, hagesmæk og diverse småting. Også en Stjernefrø DIY - Tak Christina :-)


Sidst, en pose til ekstra tøj, hæklet efter en opskrift i Lutter Løkker. Den fungerer rigtig godt til lidt ekstra tøj.



Den samlede opstilling ;-)


Og pusletasken nu: det ser nok stadig lidt rodet ud, men jeg kan finde tingene. Alt er med vilje lavet i forskellige farver/stof, så jeg hurtigt kan orientere mig. 









6 kommentarer:

  1. Sikke fine sager og hvilken dejlig orden! Jo jeg kender skam godt til en rodet pusletaske, men gode idéer til at gå styr på den!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Stine - det har gjort en stor forskel, for nu ved jeg præcis hvilken "taske" jeg skal have fat i ;-)

      Slet
  2. Lækkert du kunne bruge mine DIY'er. Fedt stof du har valgt at sy dem i :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. De var virkelig gode Christina, og jeg kommer helt sikkert til at bruge dem igen ;-)

      Slet
  3. Det er da en dejlig farvebombe på den gode måde at se ned i din pusletaske nu

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak og ja, det er skønt med alle farverne :-D

      Slet