torsdag den 19. juni 2014

Børnebøger

Vi bruger biblioteket rigtig meget og låner bøger til både Maja, Nicolai og mig. Maja elsker at få læst bøger og vi har en ordentlig stak biblioteksbøger - her er dem vi har læst her til formiddag. 

Maja bliver 2 år i juli og på hendes ønskeliste står Totte bøgerne samt en ret ny serie med 6 små børn, i forskellige hverdagssituationer. "Vera vågner", "Jonas hjælper", "Sille er sulten", er tre af dem.
Billederne er enormt søde, historierne meget enkle og let genkendelige for de små, og både Maja og vi voksne synes de er sjove. 

Vi vil gerne finde flere gode børnebøger, så jeg tænkte om du har et forslag, og/eller erfaringer du har lyst til at dele?




Lille Anna bøgerne er fra min egen barndom. Jeg kan huske, det var lidt mærkeligt, at mor sov ude i haven sammen med blomsterne og hanen



Og Totte er en dejlig dreng - han har forstået at kaffe er vigtigt! :-D

2 kommentarer:

  1. Sikke nogle dejlige bøger. Vi ELSKER bøger herhjemme og vi har rigtigt mange. Vi har også læst Totte, Lotte og Lille Anna, men nu kræves der noget mere af historierne. Det har jeg ærligt talt glædet mig til ;-) Pt er Peddersen og Findus, Mor Muh oh Krage, Emil fra Lønneberg, Pippi, Madicken, Lise Lommeløs, Peter Pedal, Peter Plys og ja... Mange mange flere. Måske jeg skulle lave et lignende indlæg. Det er så fedt at blive inspireret til nye børnebøger :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er nemlig skønt med bøger :-) Jeg bruger bibliotekaren på børnebiblioteket til at finde nye bøger til Nicolai (knap 7 år), for vi har efterhånden været igennem rigtig mange! De kommer som regel altid med gode forslag. Jeg har lige set at man kan få Lille Anna bøgerne - jeg troede faktisk slet ikke at de blev trykt længere. Så må de også på ønskelisten. Jeg er også VILD med Peddersen og Findus... :-) Og det er sjovere når der kommer lidt mere indhold i historierne (selvom jeg er glad for Totte) Skriv endelig hvilke I læser - der er så mange bøger og det er altid dejligt med inspiration :-) I kender sikkert også Jacob Martin Strid og Min Mormors Gebis?

      Slet