torsdag den 5. juni 2014

Iphone covers

To Iphone covers i Amy Butler stof, den lyse er til mig selv, den blå er en gave.




De blev begge lidt skæve, især gaven - modtageren har accepteret den ;-) Tror jeg skal have anskaffet mig en stor patchwork lineal og en rulleskærer (tror jeg det hedder).

 Jeg har brugt denne DIY som er virkelig fin og nem at følge. Dog skal der jo lige regnes om til centimeter, og da opskriften er til en Iphone 4, også ligges til, så den passer til en 5'er.

Jeg har klippet i følgende størrelser:

Iphone 4
2 x stof i 27,3 cm høj x 10,2 cm bred
1 x stof i 6,5 cm høj og 5 cm bred
2 x strygelærred i 26,7 cm x 9,5 cm
1 x volumenflies (uden lim) i 26,7 cm x 9,5 cm

Iphone 5
2 x stof i 29,3 cm høj x 10,6 cm bred
1 x stof i 6,5 cm høj og 5 cm bred
2 x strygelærred i 28,7 cm x 10,2 cm
1 x volumenflies (uden lim) i 28,7 x 10,2 cm

Jeg har oversat "fusible interfacing" til strygelærred... tror det er rigtigt, men skriv hvis du har et andet bud :-)
Og ja.. så gælder det bare om at være nøjagtig, både ved klipning og syning.. :-)



7 kommentarer:

  1. Skæve eller ej; jeg synes, de er fine! Skønt stof!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Christina - jeg er glad for Amy Butler stofferne :-D

      Slet
  2. De er så fine. Stoffet er fabelagtigt. Jeg kan kun anbefale patchwork skæresæt. Jeg fik et i julegave og det er genialt. Både til fast stof men bestemt også når man skal skære rib.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Louise :-) Ja, jeg må have sådan et sæt :-)

      Slet
    2. Enig! Sådan et skæresæt er virkelig guld værd! Det kræver lidt øvelse, men så bliver det til gengæld også meget præcist :)

      Slet
  3. Hvor er de fine - vildt flotte stoffer du har anvendt ;)

    Libbie med bloggen binemor har lavet en dansk diy på sleeves magen til - så kan du se hvordan hun har oversat det :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Karina Viki - jeg må lige have nærlæst den hos Libbie næste gang jeg skal igang. Kan se nu at stoffet jo giver sig lidt, så telefonen ligger ikke helt så fast som i starten. Den falder dog ikke ud ;-D

      Slet