onsdag den 25. juni 2014

Lane Raglan - yeeppeee

Siden i mandags har jeg været i Lane Raglan humør :-D

Jeg har haft mønstret liggende noget tid og set hvordan andre bloggere har brugt det, men ikke rigtig selv kommet igang. Det kom jeg så... 4 sweat shirts igennem maskinen på under to døgn.

Jeg har syet i en str S, og blev i tvivl om der er sømrum inkluderet i mønstret - det er sådan jeg læser det - men lagde alligevel 1/2 cm til da jeg klippede. Hvorfor - ja, spørg mig ikke, hvordan 1/2 cm skulle kunne hjælpe nogen steder - men efter at den første passede mig perfekt, blev jeg bare ved :-)

Det grå stof med stjerner, det hvide, og det grønne er alle fra www.stofdepotet.dk, mens det hindbær farvede er fra Stof & Stil. 

Det hvide var egentlig en næsten færdig bluse, som jeg ikke havde fået lavet færdig, fordi jeg godt vidste at pasformen ikke var super-duper, så den måtte lade livet til fordel for en skøn hvid/grøn sweat.

Pasformen i Lane Raglan mønstret synes jeg er super god, og jeg er begejstret over ENDELIG at have fundet et godt bluse mønster. Har prøvet et par stykker som ikke rigtig fungerede og jeg er bare ikke så erfaren at jeg gennemskuer det på forhånd, eller lige kan tilpasse, så det sidder perfekt. 
Så jeg er begejstret for Lane Raglan.

Jeg mangler i den grad tøj til mig selv, så de 4 nye falder på et tørt sted, og passer rigtig godt til jeans og sneakers, som er min hverdags "uniform". 

Jeg har et par fif til sammensyning (og et par don'ts!!) som kommer i et andet indlæg.





Og så lige et par "selfies" - det kan jeg vist godt øve mig lidt mere på ;-) 
(der blev taget mange billeder.... ha,ha)






23 kommentarer:

  1. De ser super fede ud! Og sidder godt på dig!

    SvarSlet
  2. Hvor ser de flotte ud - det mønster er skrevet bag øret, til når jeg en dag skal sy til mig selv :) kh Pia

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Pia :-) Men der er nok ingen garantier, jvf Stines kommentar nedenfor. Det er bare ikke til at vide hvilket mønster som passer... :)

      Slet
  3. Wauw, Mette; hvor ser du godt ud! Jeg kan godt forstå, du er glad for det mønster. :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

      Slet
    2. Tak Christina :-) Ja det mønster er en "keeper" her hos mig :-)

      Slet
  4. Hvor er de blevet fine! Og de sidder rigtigt godt på dig. Lidt sjovt, for jeg syede Lana i forgårs og den sidder SÅ dårligt på mig. Der er alt for meget stof ved armhulen og på ryggen, for lidt over brystet og for meget ved maven. Intet kønt syn ;-) ligge nu ligger den i skammekrogen, og så må jeg se om den få en chance til på et tidspunkt

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Stine - og ja, det er bare ikke til at vide hvad der passer en. Øv hvor ærgerligt :(

      Slet
  5. Hvor er de fede! Og de klær dig, så godt :-) Jeg drømmer om at sy en lidt bredere model med bred halsudskæring så den viser lidt mere at skulderen. Så en i tv-serien Dicte for nogle uger siden, som bare sad rigtig godt på Iben Hjejle (så er det spændende om samme model klær mig...)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Line :-) Ja det lyder også som en god model. Tror godt det kan lade sig gøre ved at placere for og bagstykke et par cm fra fold og tage 1-2 cm af halsudskæringen hele vejen rundt. Men hey, jeg er som sagt ingen knag i mønstertilretning ;-)

      Slet
  6. de er bare vildt fede! Den grønne er den flotteste, nej den med stjernerne og koral - meeeen den med rene stjerner er også..... Arhh, kan ikke vælge!! :) Super flot arbejde og fedt, at mønstret bare fungerer!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for din kommentar Dorte :-D Ja jeg har det lidt ligesom dig (og vil egentlig gerne have en dag eller to med knap så varmt vejr, så jeg kan ha dem på ;-D) Men det siger jeg selvfølgelig ikke højt, nu hvor sommerferien starter :-D Mon ikke der kommer en dag eller to hen over sommeren som kræver en langærmet :-)

      Slet
  7. Lækkert udvalg...kan godt forstår du er glad for mønsteret :)

    SvarSlet
  8. Hvor er de bare totalt *G*R*O*O*V*Y*, Mette - og de klæder dig altså ski'e godt :-) Godt gået - du får dælme dytme kørt noget igennem maskinen! KH L

    SvarSlet
    Svar
    1. TAK Lilly :-D Ja, der er kørt en del gennem maskinerne de seneste måneder - der er SÅ meget jeg gerne vil sy, og det er lidt som om at listen bare aldrig bliver mindre fordi jeg hele tiden ser nye ting, jeg bare MÅ sy... he,he :-D
      Kh,
      Mette

      Slet
  9. Hold nu op hvor er de fede og de klæder dig vildt godt! Det mønster må jeg bare ha' fat i... jeg har for et godt stykke tid siden købt stof ind til netop sådan en bluse, men har manglet det helt rigtige mønster... nu tror jeg at jeg har fundet det ;)

    Mvh. Anja

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Anja - jeg glæder mig til at se dine versioner :-)
      Kh,
      Mette

      Slet
  10. Hvor er de fine - det er så dejligt, når man finder et mønster, der bare er lige i øjet:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Mette - ja det er skønt :-)

      Slet
  11. Nøj hvor har du været flittig! Du er jo bare toplækker!!! Sådan en krop vil jeg også have:-)
    K.h.
    Christina

    SvarSlet
    Svar
    1. Ha,ha Tak Christina :-D Til gengæld har jeg ben som tykke telefonstolper, og det har du i hvert fald ikke! ;-)
      Kh
      Mette

      Slet