onsdag den 18. juni 2014

Lapper

Maja drøner rundt i haven, på fliserne, på vejen, på gruset og alle steder hun kan komme til. Stadig mest på bagdelen og det slider hul på bukserne. 
Vi vil selvfølgelig ikke begrænse hendes udfoldelser, så bunken med hullede bukser vokser (suk).


Jeg er gået igang, og det er altså en smule småkedeligt... men hey, bare solen skinner igen i morgen, så vi kan komme ud og nyde det :-)



PS Hvis du er hækler, så kig lige over til www.yarnfreak.dk som har sommerudsalg på bl.a. Semilla økologisk uld. Det er et dejligt garn som jeg har brugt i babytæpper her og her 
Opskriften på tæppet er også fra Yarnfreak


8 kommentarer:

  1. Åh sikke et arbejde, men godt du gør det. Det ville være synd og skam at smide dem ud, og vi går heller ikke ind for at sætte begrænsninger for at beskytte tøjet... Og dejlige farver når de sådan ligger i bunken

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange af bukserne holder en dag... så er der hul. Mon ikke jeg kommer til at kunne grine af det om et par år.... den sommer jeg lappede bukser hver dag... :-D
      Men helt enig, ingen begrænsninger i udfoldelsen pga tøj - de skal bare give den gas, de små :-)

      Slet
  2. Enig med Stine... Det er lidt kedeligt at lappe tøj... Lidt ligesom at sprætte op :-) Men altså når det nu er sådan nogle skønne farver går det vel an? :-) Kunne man ikke evt sy en forstærkning på i selve syprocessen og så håber på lidt længere holdbarhed?

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er kedeligt... og opsprætning er bestemt heller ikke min stærke side ;-D
      Jeg har overvejet hvordan jeg ellers kunne gøre det... Bukserne i twill holder meget længere, men de er jo lidt varme i dejligt sommervejr. Bukserne i retro bomuldsstof holder omkring en dag, så er der hul. Og lappen holder jo heller ikke længe. Det er bare de dejligste sommerbukser. Jeg har lavet lappen sådan at der er to lag stof på det mest kritiske sted, og håber at det hjælper lidt.
      Men det er en god ide med forstærkning i selve syprocessen. Det vil jeg huske - når det er tid til at sy nye :-D

      Slet
  3. Hvor er det fint med lappen bagpå. Det ligner næsten Chris-bukser :-) Du er da sej lige at få det fikset. Jeg er selv utrolig dårlig til at få det gjort. Vupti har de ligget så længe i bunken at de er blevet for små. Og så er det jo sjovere at sy et par nye... Men ikke særlig økonomisk!

    SvarSlet
  4. Hmm... Måske du bare skal starte med at lappe bukserne, så der er et ekstra slidlag ;0)

    SvarSlet
  5. Du er sej at du går igang med lapning... jeg tænker at de små sommer bukser ville se fine ud med en fløjl eller demin belægning på numsen fra start af... mon ikke det ville forlænge levetiden lidt?

    Mvh. Anja N

    SvarSlet
  6. Puha, der er nok at gå i gang med! Men ja, børn på opdagelse skal man ikke bremse! :) Men er helt enig med de øvrige forslag om at lægge ud med forstærkning fra starten - det kan spare dig for meget lappearbejde!

    SvarSlet