onsdag den 4. juni 2014

Solhat og sommerbukser

En veninde bad mig om at sy sommerbusker og en solhat til hendes lille datter samt. Begge mønstre er fra Elsebeth Gynther. 


Solhatten kan vendes og er stivnet af med strygelærred i midterbanen (hen over hovedet) og i skyggerne. Det er første gang jeg bruger strygelærred i en solhat, men jeg synes de andre jeg har lavet er blevet så slatne, så nu skulle det prøves, og det virker umiddelbart rigtig godt.

Det ene par bukser er kortet af så elastikken sidder lige under knæet.


18 kommentarer:

  1. Hvor er det korte par bukser skønne - Jeg er vild med det stof!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :-) Jeg er jo egentlig selv mere til det storblomstrede, men det stof er bare fint når det bliver til bukser :-)

      Slet
  2. Skønne farver :) Er vild med shortsene

    SvarSlet
  3. Hvor er det bare nogle fine solhatte og bukser!

    SvarSlet
  4. Hvor er de fine. Jeg er helt vild med den lyserøde hat.. :) Lyserød/gul sammen er bare så dejligt...

    SvarSlet
  5. Tak Nicoline :-) Ja de to farver bliver man glad af ;-)

    SvarSlet
  6. Hvor er det bare nogle fine ting - så flot syet! :)

    Mvh. Anja

    SvarSlet
  7. Jeg er altså helt vild med de Elsebeth Gynther ting du laver! Jeg kendte slet ikke til hende før jeg stødte på navnet på din blog. Er dine ting (hat, bukser, jakke) fra den bog der hedder "Børnetøj 0-4 år"? Overvejer om der skal investeres :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Kate :-) Jeg har også lært bogen at kende via blogs - bla Anna/Laralil. Og ja, det er fra "Børnetøj 0-4 år", som sikkert kan lånes på biblioteket, hvis du lige vil se den igennem før du investerer :-)

      Slet
  8. Du er simpelthen SÅ dygtig til de solhatte! :-)))) God ide at afstive - jeg har selv forsøgt med tynd vlies de sidste to gange, jeg har lavet EG hatte. Men jeg har kun afstivet selve skyggen. Er vild med stoffet på de lyserøde bukser :-D

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Lilly :-) Jeg håber det virker efter hensigten, især når det er til en anden, så bliver jeg ekstra grundig med detaljerne.. ;-)

      Slet
  9. Hej 😄hjælp
    Er ved at PRØVE og sy hatten men på mit papir er den bølget ? Samt dårlig sy forklaring 🙈 er der kun et lag stof ingen foer i den efter bogen
    Håber så neget du vil svarer

    SvarSlet
    Svar
    1. Den bølger hvis stoffet er lidt løst i det, så det afhænger meget af stoffet. Jeg valgte strygestof her fordi stoffet var meget løst vævet. Og så er den jo helt ny og stiv i det på billedet. Efter lidt brug bliver den meget mere blød :). Jeg syer to huer og ligger den ene ind i den anden. Kantebåndet lukker det af. Giver det mening? :-)

      Slet
  10. Ej tak hvor er du sød og hjælpe mig 🙏
    Men det jeg tegner af fra mønster papiret er med bølger ? Da det er streger oven i hinanden er det svært og se hvad er til denne model din er så fin håber at du forstår ?
    🙏😘

    SvarSlet
  11. Måske vil du sende et billede af det jeg skal tegne af, det er til mit barnebarn Sigurd han er 15 md så tænkte den lille str tror du det er fint 😘 28652121

    SvarSlet