fredag den 20. juni 2014

To-do Ta-daaaa # 2 - hæklet tæppe

SÅ blev tæppet endelig færdigt.
Ta-daaaaaaaaaa :-D
TAK til alle Jer som heppede - det gav mig en god portion (tiltrængt) motivation :-)

Det er hæklet i bomuld, af en masse rester fra et tidligere tæppe + 6-7 nøgler hvid. 
Der er hæklet en ekstra omg med fastmasker på hver lap, og lapperne er hæklet sammen med flad kædemaske, som du kan se hos Lutter Idyl. Det giver en virkelig pæn sammenhækling, men det tager tid, og er lidt besværligt, så jeg har pivet lidt undervejs. Men det er tiden værd, når jeg nu ser resultatet.

Der er 140 lapper. Kanten er 1 omg fastmasker, 1 omg stangmasker, 1 omg fastmasker, 1 omg stangmasker, og til sidst en omg fastmasker.
Det er en bred kant og jeg synes den rammer tæppet flot ind. 
Tæppet måler ca 120 x 80 cm.

Jeg er SÅ glad for resultatet og det er absolut første og SIDSTE gang jeg hækler et tæppe hvor der skal hæftes så mange ender! Det er bare ikke min stærke side...

Næste tæppe projekt er i tankerne, jeg skal bare lige have fundet det helt rigtige garn.

Og jeg har allerede lidt "hækle tæppe" abstinenser.... (kender du det?) :-D





20 kommentarer:

  1. Hvor et det blevet super flot og dejlige sommerfarver

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Helena :-) Jeg tog billederne i eftermiddagens første solstråler ;-)

      Slet
  2. Hvor er du heldig at du nu er ejer af sådan et sindssygt flot tæppe, det er så godt gået :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :-) Vi bruger tæpperne rigtig meget og jeg glæder mig faktisk over dem hver eneste dag, nu jeg tænker over det :-)

      Slet
  3. Hvor er det blevet flot - skønne farver!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Helle - det sjove var helt sikkert at kombinere farverne :-D

      Slet
  4. Wauuu, hvor ér det bare blevet flot og hvor er det dog bare et KÆMPE stykke arbejde du har lavet... stor, stor respekt!!!!

    SvarSlet
  5. Super flot og dejlige farver!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Jette - det er sommertæppet :-)

      Slet
  6. Oh my! Det er godt nok smukt. Så mange skønne farver og så den hvide til at binde det hele sammen. Virkeligt flot arbejde!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Stine :-) Ja, det hvide gør virkelig noget for helheden, det var også derfor jeg valgte at hækle en ekstra fastmaskekant på alle firkanterne - da jeg var færdige med dem (selvfølgelig....), - så ved jeg det til en anden gang ;-)

      Slet
  7. Tillykke med at dum i mål :-) det er så flot! Jeg er så vild med farvesammensætningen! Det kribler lidt i fingrene at lave sådan et. Jeg er nemlig tæt på at være færdig med mit første store hæklede tæppe...

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Stine :-) Er spændt på at se dit tæppe - hvornår viser du det frem? :-D
      Farvesammensætningen i det her tæppe er helt tilfældig da det jo bare er garn fra en kasse med rester + enkelte nye nøgler + en masse hvidt. Derfor var det også lidt sjovt at ligge det op, og finde ud af hvor hver enkelt firkant skulle ligge :-) Der er et par svipsere, som jeg nok kunne have placeret bedre - men det er nok kun mig som der det :-D

      Slet
  8. Hvor er det bare flot - og super sejt, at du fik det afsluttet så hurtigt! Og jeg kender helt sikkert det med at have abstinenser, efter at man har afsluttet et stort projekt :) På en eller anden måde vil man bare gerne have gang i noget større igen!! Har du besluttet, hvilket tæppe der skal være det næste?

    SvarSlet
    Svar
    1. Præcis Dorte!! Det er ligesådan jeg har det.... jeg har kig på et regnbuetæppe men mangler at finde det rigtige garn... så det bliver nok på den anden side af sommerferien (stort suk) :-D
      Og tak :-D

      Slet
  9. Nøøøj! Jeg fatter da ikke, hvordan jeg kunne misse dette indlæg (hold nu ferie, du er SÅÅÅÅ produktiv det er svimlende beundringsværdigt!!!) - SÅ FLOT og SÅ SEJT! Sikke et stort arbejde - den slags må man gerne 'pive' over under vejs - og få hep hep opbakning fra Bloglandet.

    Seriøst; det er virkelig et smukt tæppe, Mette :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Lilly :-D Jeg bliver uden tvivl lidt ekstra motiveret af at have skrevet listen på bloggen - og så skulle det tæppe bare være færdigt! Slut og videre... :-D
      Kh,
      Mette

      Slet