mandag den 23. juni 2014

To-do Ta-daaaaaa # 3 - En gave

Det er skønt med alt den inspiration og gode ideer som findes i blogland, på pinterest osv. Lige siden jeg så Annas barnevognsrand har jeg tænkt, at den måtte jeg prøve om jeg kunne lave.

Jeg valgte at følge Annas fine farvevalg på alle figurerne, både fordi det fungerer rigtig godt, og fordi jeg ikke kunne overskue at finde andre farver og holde styr på hvad der var hvad. Processen involverer en del klippe arbejde af en masse små dele, - og nu bagefter tænker jeg, det var da rimelig let og sjovt - men undervejs var jeg altså sendt lidt til tælling, med 700 små stykker papir og stof spredt ud over hele stuen (sådan føltes det). Hvor er løvens øjne NU henne...??


Billederne er ikke så gode da det efterhånden er blevet mørkt, men den skal altså vises frem (og gulvet trænger i den grad til ny maling.. :-).

Jeg valgte at sy alle billederne på med en stikning rundt i kanten, i stedet for med zig-zag. Det fungerer fint synes jeg, og selvom det stadig tog tid, så er det nok intet sammenlignet med zig-zag rundt om hver enkelt del.









KÆMPE STOR TAK til Anna for endnu en fantastisk DIY :-)

18 kommentarer:

  1. Wow den er bare så flot! Har også selv fuldstændig forelsket mig i den da jeg så den hos Anna. Har dog ikke kunnet finde overskuddet til at få den syet

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for din kommentar Jani :-) Jeg har også kigget på den rigtig, rigtig, rigtig længe, før jeg kom igang :-)
      Mange hilsner,
      Mette

      Slet
  2. Flot! Sådan en kunne jeg også godt bruge til Hilde, den er rigtig sød. Den ryger med på min to do (someday) liste, hvis ikke hun når at vokse ud af barnevognen inden. Og så er det da også en god måde at få brugt nogle stofrester på :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :-) Ja stofrester bliver brugt til et dejligt formål. Jeg nåede ikke at få den lavet til Maja, men heldigvis er der en anden sød lille aftager :-)
      Mange hilsner,
      Mette

      Slet
  3. Ej, Mette, hvor er den dog bare blevet ufattelig flot! Jeg er helt solgt! Sikke et kæmpe stort stykke arbejde at lave. Sådan en drømmer jeg også om at lave engang når der melder sig et barn herhjemme.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Stine :-) Som sagt så har jeg jo bare fuldt Annas DIY - og så tog jeg den lette vej og lod være med at zig-zagge, hvilket fungerer fint, synes jeg. Men det er nok en smagssag :-)
      Spændende hvornår du får sådan en lavet ;-)
      Mange hilsner,
      Mette

      Slet
  4. Hvor er den bare vildt fin. Personen er modtager denne, må blive vildt glad.
    Vh Trine

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Trine :-) Den bliver sendt i eftermiddag og jeg tror at den falder i modtagerens smag :-)
      Mange hilsner,
      Mette

      Slet
  5. Årrrh... SÅ fin! Jeg har også kigget på Anna's DIY mange gange, og tænkt at sådan en MÅ jeg bare eje til lillesøster.. men jeg ved ikke helt om jeg kan overskue projektet.. måske jeg bare skulle give mig i kast med det... :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja Nicoline - bare igang :-D Og hvis du lader være med at rode, så går det fint. Anna har lavet et kæmpe stykke arbejde med DIY, så den skal da bruges :-D
      Tak for din kommentar :-)
      Mange hilsner,
      Mette

      Slet
  6. Hvor er den blevet SKØN!!!

    Flot arbejde

    SvarSlet
  7. Ååååh, hvor er den bare SUPER FLOT! Liiige mig - du har virkelig virkelig flair for farve- og mønsterkombinationer og det er helt ned på detaljeniveau. Jeg mener det altså - stor respekt. Den må uden tvivl komme til at bringe enorm glæde hos modtager :-)

    KH L

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Lilly :-D Godt at der er nye små babyer som skal have gaver, så jeg kan få udlevet mine krea besættelser :-D
      Kh,
      Mette

      Slet
  8. Hvor ER den bare blevet skøn! Og det er helt fantastisk at se min diy blive brugt - og i et andet udtryk end mit! Tak for det!

    Kh
    Anna

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er mig som takker Anna, for en fantastisk DIY :-)
      Kh,
      Mette

      Slet