søndag den 27. juli 2014

Boys Month 2014 - endnu en skjorte

Tusind tak for alle Jeres kommentarer på min første skjorte
det er dejligt at dele sy glæden med Jer :-)

Denne gang er resultatet også fint synes jeg, men jeg har sprættet op mange gange undervejs.. Hvorfor ved jeg egentlig ikke rigtig - måske var jeg så fokuseret på processen første gang, fordi jeg synes det var nyt og måske lidt svært, og denne gang var jeg laaaangt mere afslappet, og så kom alle fejlene... eller også er det bare varmen ... haha

Jeg var for nærig da jeg købte stof og nøjedes med 70 cm. Der var ikke nok, og jeg måtte ind og finde lidt ekstra i stofresterne. Det endte med, at den indvendige skulderstykke og en del af kraven er orange lagenlærred. Ikke optimalt fordi lagenlærred nok ikke er så godt som beklædning, men jeg synes det farvemæssige resultat er rigtig fint.

Jeg har syet de fleste stikninger med orange, lavet et ombuk på ærmerne med pingkant, og sat pingkant mellem rygstykke og skulderstykke bagpå.
Møntret er igen Theo/str 122









16 kommentarer:

  1. Hvor er den bare flot! Jeg er vild med farvesammensætningen. :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Christina :-) Orange er god til at give et pift, synes jeg :-)

      Slet
  2. Den er super flot! Jeg er vildt imponeret og så er du da kommet super godt omkring manglen på stof, for det orange passer super fedt sammen med! :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Ann-Katrine :-) Det havde jo været cool hvis det ligesom var noget jeg havde designet inde i mit hoved fra starten... men sådan er min proces sjældent... så det her var held (og et godt stoflager ;-)

      Slet
  3. Wauuu, hvor er den bare flot :)

    SvarSlet
  4. Den er da bare super lækker og jeg ville ikke have gættet at du manglede stof ;-) Får helt selv lyst til at sy en skjorte til bettemanden :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Anne :-) Mønstret kan klart anbefales, og denne gang fik jeg skrevet lidt ned undervejs (mønstret er jo skrevet på hollandsk, men med mange billedforklaringer), så jeg hjælper gerne med den viden jeg har, hvis du går igang :-)
      Jeg har tænkt at skrive til www.zonen.09 for at høre om det bliver oversat til engelsk

      Slet
  5. Skikkelig fin! Og stilig fargekombinasjon. :-)

    SvarSlet
  6. Hvor er den her også bare rigtig rigtig fin.
    Kh Maria (min-mors-mirakler.blogspot.dk)

    SvarSlet
  7. Jeg er totalt imponeret over din skjorte-syning.. det ser bare hammer prof ud :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Nicoline :-) Jeg kan godt få øje på et par helligdage - men sådan er det nok altid med ens eget arbejde - man ved hvor fejlene er :-) Men jeg ER rigtig godt tilfreds og det er sjovt at sy "rigtigt" tøj

      Slet
  8. Du kan sgu bare det der med at sy skjorter! Jeg er vild med alle detaljerne og de fine farve- og mønsterkombinationer :-) Godt gået! Træls med al den opsprætning....synes godt nok også, at jeg har slået egen rekord på det område her i heden....det er som om, at der ikke er noget, der gider at virke rigtigt! Eller måske trænger jeg til nye briller....?

    KH L

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Lilly :-)) Ja, jeg er ikke vild med at sprætte op - men nogle gange er der bare ingen anden udvej. Hver gang jeg har sprættet op, ligger jeg opsprætteren tilbage på plads i skuffen, for NU er det slut.... ja,ja, troede jeg :-D
      Varmen har været både dejlig og meget omsluttende - nyder vejrskiftet :)
      Kh,
      Mette

      Slet