lørdag den 12. juli 2014

Boys Month 2014 - shorts med biler

Endnu et par shorts, også denne gang i Jacob mønstret, med lommer, kantbånd og buede sider, de såkaldte "racer shorts" (inspiration og fremgangsmåde hentet hos MADE

Stoffet er en rest - jeg prøver at få ryddet lidt ud (men må også indrømme, at jeg surfer nettet for nyt stof til drenge skjorter...:)



Lige et spørgmål: Hvor køber I talje elastik i god kvalitet?

Jeg bruger som regel 2, 2,5 eller 3 cm bred elastik og har efterhånden afprøvet fra alle de gængse stofbutikker. Jeg synes kvaliteten er middelmådig til dårlig og jeg er træt af at elastikken krøller sammen indeni linningen. 
Ofte syer jeg en stikning flere steder på linningen efter at elastikken er sat i, men jeg ville hellere have en god elastik som holdt sig på plads...


10 kommentarer:

  1. Fine shorts! Jeg køber elastik hos www.fjoelner.dk. Kvaliteten af elastik hos Stoff & Stil er for dårlig. Elastik fra Stof2000 er fin, men jeg foretrækker Fjølners, selvom den koster mere.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for fif Christina - den kigger jeg på hos Fjølner :-)

      Slet
  2. Hvor er de søde...

    Jeg har hørt gode ting om bukseelastik fra stofdepotet - og Marapytta har engang haft solgt noget der var godt - Måske du kan kontakte hende?

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har tænkt at prøve Lines, skal bare lige huske monetos ;-)

      Slet
  3. Super skønne bukser! Jeg bruger elastik fra Stof og Stil, hvilket jo nok ikke er det bedste. Umiddelbart tænker jeg ikke, at det hænger sammen med kvaliteten, hvorvidt det ruller rundt i linningen? Jeg zigzagger altid midt i linningen, så elastikken er på plads.

    Kh
    Anna

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Anna :-) Syer du så horisontalt hele vejen rundt? Jeg har syet vertikalt 2 eller 4 steder, men det er stadig svært at holde på plads hvis linning stoffet er lidt tyndt. Jeg må prøve din metode :-)

      Kh,
      Mette

      Slet
  4. Hvor er de fine - jeg lærte engang, at hvorvidt den ruller også kan have noget at gøre med bredden på selve linningen.. den skal helst være en del bredere end selve elastikken, så skulle det rulle mindre... Jeg syr også altid en stikning i forlængelse af sidesømmen for at undgå den ruller, og synes nu det fungerer ganske glimrende...

    SvarSlet
  5. Stofdepotet har fantastisk god elastik!

    SvarSlet
  6. De er SÅ fine, Mette - jeg er vil med det her mønster og kantbånd og runde kanter :-))))
    Kender godt problematikken med elastik, der bøjer omkring inde i linningen - så træls! Lige som dig syer jeg også 2 til 4 vertikale stikninger - oftest 4. Jeg bruger som regel elastik fra Stof2000 på 3 cm. - den er ganske udmærket og bliver ikke slap :-) KH L

    SvarSlet
  7. Meget meget lækre shorts, dejligt mønster, håber de bliver et hit.
    Kh.Karen

    SvarSlet