mandag den 7. juli 2014

Boys Month 2014 - Shorts

Laaaaaangsomt ude af starthullerne, er jeg endelig kommet igang med Boys Month 2014. 

Sidste uge befandt vi os i sommerhus med sporadisk internetforbindelse, så jeg kunne følge lidt med hos andre, men det var svært at få lov til at kommentere.. så jeg har en del bloglæsning at indhente :-)

Jeg har syet et par short til Nicolai af en rest twill stof. Mønsteret er Jacob (fra www.zonen09.com), som jeg bare har kortet af (tager nok et par centimer mere af næste gang). 

Jeg er inspireret til de buede kanter og kantbånd af den amerikanske blogger Dana med bloggen Made (Dana sælger også mønstre og har et hav af Tutorials, bestemt et besøg værd). 

I liningen har jeg sat elastik hele vejen rundt, i stedet for kun ved ryggen, som er fremgangsmåden i Jacob mønstret. Det er bare lidt lettere synes jeg.

Langhåret sommerdreng :)








11 kommentarer:

  1. Skøn dreng i smarte shorts! Jeg kunne også godt forfalde til de buede kanter på shortsene. :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Christina :-) Jeg brugte bare en skål i passende størrelse til at rette mønstret til (har ikke den store tiltro til egen frihåndstegning ;)

      Slet
  2. Det ser tæske godt ud med de buede kantebånd, den idé kunne jeg godt tænke mig at låne :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak - lån bare løs, jeg kan se der er flere af dem rundt omkring. Og tak evt et kig hos Dana, som jeg linker til, hun viser hvordan de syes :-)

      Slet
  3. Hvor er det nogle skønne shorts og en dejlig model! :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Dine flotte fugle uro hænger på hans værelse ;-)

      Slet
  4. Friske og lækre sommershorts :) Har også selv tidligere lavet shorts med den kantafslutning og det fungerer bare :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Anne :-) Ja det giver mulighed for lidt ekstra farve :)

      Slet
  5. Dejligt med sommerhus - og sikkert sundt med kun sporadisk internetadgang for en periode ;-) Åh, hvor er han CUTE din knægt :-))) Og det er virkelig nogle fine shorts, Mette - jeg tror da liiige, at jeg skal forbi hende Dana på et tidspunkt. Men du har skabt nogle fine benklæder - og flotte farve- og mønsterkombinationer som altid fra din hånd :-))))

    Og hey, selvom du starter sent, så er jeg sikker på, at du nok skal få produceret MASSER af fede drengeting til denne måneds blogleg ;-) Tror jeg vil til at kalde dig Turbo-Mette ;-P KH L

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Lilly :-D Shortsene bliver flittigt brugt, og jeg må vist lave flere ;) Dana har masser af inspiration, så hun er bestemt et besøg værd :)
      Vi havde en skøn uge i sommerhus, med afslapning og en masse strandbesøg og så læste vi Harry Potter, til vi var blå i hovederne ;-) De er nu gode, jeg har ikke læst dem før. Jeg når ikke så meget her i juli, for om et par dage tager vi i sommerhus igen ;-)
      Fortsat god sommer til dig :-D
      Kh,
      Mette

      Slet