torsdag den 31. juli 2014

Boys Month 2014 - sidste skjorte

Sidste skjorte i denne omgang og sidste indlæg i Boys Month 2014.
Det har været en fornøjelse at være med, og Christine har lavet et kæmpe arbejde med at lave status indlæg, samtidig med at hun selv har været enormt produktiv - respekt for den indsats :-)

Skjorten her er faktisk mere grøn end turkis - farverne på billederne er ikke helt korrekt gengivet. 
Stoffet er købt sammen med det med stjerner, og derfor også for kort, hvilket igen betyder at en del af skjorten er ekstra ensfarvet stof. 

Denne gang gled syprocessen uden problemer og jeg bilder mig ind at jeg nu har lært lidt af de to første skjorter. Jeg er rigtig godt tilfreds med både sy resultatet, farverne i stoffet, og det færdige udtryk.

Jeg har taget billeder til en lille forklaring af hvordan jeg laver ærmerne, den kommer en af dagene.








Denne gang drillede knappehullerne dog.... Jeg forstår simpelthen ikke hvad det er som går galt, jeg mister al fornuft og bliver virkelig gal på maskinen. Meget moden reaktion....

Efter at have brokket mig lidt, og dokumenteret den fuldstændig tåbelige måde den dumme maskine laver knappehuller på - indimellem - faldt jeg til ro, fik lavet en test som virkede (laver altid en test fra starten og efter 3 forsøg virkede det i dag), og derefter 5 knappehuller i rap, som bare sad i skabet!



Men hvorfor maskinen nogle gange stopper halvvejs og afslutter, eller fortsætter med at køre baglæns, er mig en gåde.

Jeg har tidligere brokket mig over knappehuller, og med de gode råd jeg fik i kommentarerne, går det langt bedre - bortset lige fra i dag.

Heldigvis har jeg lært om visualisering, dybe vejrtrækninger, positiv psykologi, at det altid hjælper at snurre en tur rundt på kontorstolen, løfte foden (venstre, for guds skyld!!) fem gange, på den helt rigtige måde, og holde vejret undervejs - SÅ lykkedes det.
Suk :-D


12 kommentarer:

  1. Hvor er du sød! Skjorten er superfin, og jeg må indrømme, at min syproces nogle gange er lige som din knaphulshistorie ... Respekt for de fem fine knaphuller! :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Christina for en dejlig kommentar :-) Jeg havde brug for de fem fine på det tidspunkt ;-)

      Slet
  2. Ja, nogen gange kanon blive vanvittig når tingene ikke virker! Men jeg er nu alligevel imponeret over resultatet og er blevet meget inspireret til at prøve kræfter med skjorter, jeg synes ikke man kan få så mange spændende i butikkerne og der findes jo så meget sødt børnestof!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, især når det har drillet tidligere og jeg lige troede at NU havde jeg styr på dem - de knappehuller...!
      Hvis du er nærig, ligesom jeg, kan du lave en drengeskjorte til under 100 kr :-))
      Tak for kommentar Stine :-D

      Slet
  3. Sikke nogle fine skjorter! Har kun syet skjorte en enkelt gang før for nogle år siden, efter et mønster fra ottobre.... Jeg synes den var lidt bred i pasformen! Hvordan er denne? Var forøvrigt inde og kigge på dot link til Zonen9... Og den jakke der hedder "Lars" er jeg da bare falder pladask for! Den er virkelig fed.
    Det er til at blove vanvittig når maskinen ikke lige gør som man ønsker.... For mig er det tupisk når jeg synes at jeg lige vil gøre tingene færdige i en ruf, at det hele driller!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Camilla :-) Denne her passer rigtig fint til min ret normale 6-7 årige dreng, i en str 122. Den er i hvert fald ikke for bred. Jeg synes zonen09 laver nogle virkelig fine mønstre (og jeg får ikke noget for at sige det - det skal jeg vist lige huske at få skrevet i næste indlæg :). Der er fine billedforklaringer med, men der er enkelte steder hvor jeg ikke helt "forstår" det hollandske - men så prøver jeg bare, og finder ud af det. Enkelte af mønstrene er oversat til engelsk :-)

      Slet
  4. Jeg synes det ser SÅ godt ud med de ensfarvede stykker i skjorten...

    De er så imponerende flotte alle sammen :0)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Karen Elisabeth :-D

      Slet
  5. You did it again... wauuu!! Jeg stemmer i med Karen Elisabeth - jeg er vild med kombinationen af det mønstrede stof og de ensfarvede stykker.... så fortsæt du bare med at købe for lidt stof til dine skjorter ;)

    Mvh. Anja N

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Anja - ja det bliver vist sådan jeg laver skjorter fremadrettet :-D

      Slet
  6. Endnu engang stor respekt herfra - der er så mange fine detaljer på dine skjorter, Mette - du må bruge oceaner af tid på dem! (også når tingene bare kører). Men slutresultatet er virkelig prof. og super-flot :-) Og så kom jeg i øvrigt til at skraldgrine af din indrømmelse af din "modne" reaktion - tror vi alle har været der i sam- (eller mod-)arbejde med vores symaskine - og dine gode råd om dybe vejtrækninger etc. - HA HA HA :-) Jeg kan lige se det for mig....og kender det så uuuuuuuuudmærket!

    KH L

    SvarSlet
  7. Enig med de øvrige, den skjorte ser virkelig professionel ud! Kender godt det med at blive sur på sin symaskine - det er præcis lige som når computeren ikke arter sig og gør dumme ting. Man bliver så arrig! Men det her resultat kan du virkelig være tilfreds med - jeg glæder mig allerede til at se de næste :)

    SvarSlet