fredag den 11. juli 2014

Nyt hækle-tæppe projekt

Jeg er kommet igang med et nyt hækle-tæppe projekt - jubbiii  

Har været på udkig efter passende garn i noget tid, og det er nu fundet i Tusindfryds nye garn: Engleuld. Det er 30% babyalpaca og 70% ren uld - mums! 
Det er noget af det skønneste garn jeg har hæklet i, hvis ikke det skønneste.
Blødt og lækkert og i en masse dejlige farver.

Jeg hækler med nål 3, som er min yndlings nål og den passer rigtig godt til Engleuld som løber 230 m på 50 gr.

I går var jeg forbi Østerbro for at hente flere garn forsyninger, så jeg ikke risikerer at løbe tør i ferien - det er der så heller ingen chance for nu :-D

Mønstret er herfra og tæppet er til min dreng, som ønsker sig et regnbuetæppe.

Mønstret er dejligt fordi der "sker" noget nyt i hver runde, og det kan være rigtig fint når der skal hækles +100 lapper.
Og jeg synes at den hvide kant indrammer hver enkel farve på fornem vis.

Ohhh hækleglæde :-D







6 kommentarer:

  1. Sikke et fint mønster! Purl Bee laver så mange fine ting. Og med de farver bliver det da det skønneste tæppe. :) Rigtig god fornøjelse og god ferie.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for din kommentar :-) Ja jeg nyder også altid at kigge på Purl Bee ting, og det her tæppe har jeg kigget efter længe, så det er dejligt at være igang :-)
      God ferie til dig også :-)

      Slet
  2. Uhh, det ser lækkert ud. Lapper er sådan et skønt ferie projekt!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, lapper er skønne, kan altid lige nå en halv runde, næsten uanset hvor man befinder sig :-D

      Slet
  3. Skønt tæppe du er i gang med og spændende links. Jeg er ved at vælge mit nye hækleprojekt...

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Stine - glæder mig til at se hvad du går igang med :-)

      Slet