søndag den 10. august 2014

Sommerbukser

Nye sommerbukser til Maja.
Hun er begyndt at kravle en del, så bagdelen af bukserne slides ikke så hurtigt som tidligere 
Hurra for det :-D
Jeg har derfor brugt nogle af de lidt bedre og mere "kostbare" retro stoffer. 

Det er igen EG's elastikbukser i str 2 år, og med +5 cm i ben længden. Det er et godt mønster til dagligdagens bukser, og dem er der jo mange af. 
Dog er det lidt kedeligt at sætte elastik i 4 liv og 8 ben.....




Jeg synes det her stof er skønt og har netop færdiggjort en nederdel som kommer på bloggen en af de kommende dage.

Og så er jeg ENDELIG kommet på Instragram - du kan finde mig som madebymadvig.
Er du derinde og hvad hedder du?
Det virker til at være en vidunderlig tidsrøver... ;-)


17 kommentarer:

  1. Hvor er det nogle fede retrobukser! Især de to øverste par!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Stine - ja det er lidt ærgerligt at hun ikke kan have dem på på samme tid... :-D

      Slet
  2. Hvor er de skønne, jeg kan også rigtig godt li' de 2 første par.
    Ja der er altid dele af syprocessen der er mindre spændende end andet. Jeg synes det er dødsygt at tegne mønstre af! Ja og så når man vælger at lave flere af samme slags.... Der er knap så spændende med 3 par som det var med første!

    SvarSlet
    Svar
    1. Lige præcis - jeg er vist også langt mere motiveret første gang jeg prøver et mønster. Men hverdagen kræver bare mange bukser ;-)
      Tak for din kommentar Camilla :-)

      Slet
  3. Wauu... hvor er de bare flotte! Og skønt at høre at Maja er begyndt at kravle meget :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Anja, og ja jeg nyder at opleve hendes glæde ved at kravle, og det gør hun heldigvis også selv :-)

      Slet
  4. Er vld med dine små skønne opdateringer på Majas udvikling - det er så fantastisk at høre at hun nu kravler, så er hun virkelig nået langt med sansestimuleringen - så skønt :)

    Og hvor er de bukser bare skønne :) særligt de 2 øverste - er vild med måden du har udnyttet mønsteret på stoffet til effekt på bukserne ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Karina Viki :-) Ja det er simpelthen så dejligt for både hende selv og os andre at hun kravler - og hun er blevet ret god til det :-) Hun bliver også mere og mere sikker på benene når hun forsøger at komme op og stå, men har ofte stadig brug for en hjælpende hånd. Vi håber, trænger og glæder os til hun forhåbentligt begynder at gå i løbet af det kommende år (og min stakkels ryg trænger specielt meget til det ;-)))
      Kh,
      Mette

      Slet
  5. Jeg ville ELSKE at eje sådan et par i voksenstørrelse - de er totalt groovy, Mette!!! :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Og dejligt at Bet'ski' har fået godt gang i kravleriet :-))))

      Slet
    2. Tak Lilly :-D Voksenstørrelse, det havde jeg ikke lige overvejet... godt set :-D Ja det er simpelthen SÅ skønt at hun nu kravler så meget og det er blevet hendes foretrukne måde at komme frem :-)
      God weekend Lilly :-)
      Kh
      Mette

      Slet