fredag den 29. august 2014

Sommertøj... og japanske sybøger

Efter at jeg er startet med at sy hos Line/Marapytta, har jeg fået mod på at sy efter de to japanske sybøger jeg købte (for laaaang tid siden..)
Størrelserne går fra 90 cm og op, og Maja er sådan cirka omkring 92 lige nu, så jeg syer lidt i str 90 og lidt i str 100 cm, som er tiltænkt næste sommer.

Jeg er gået igang med at sætte saksen i en del af de stoffer jeg indtil nu har gemt fordi de var for "fine" - men nu skal det være.


Sommerkjole i retrostof med masser af vidde.


Kortærmet bluse med bindebånd i nakken. Stoffet som har ligget på hylden lææænge og ventet på det helt rigtige mønster.






Nederdel i retrostof med læg og lommer: tog lang tid at lave, især drillede lommerne mig lidt og de sidder heller ikke helt lige... 
Det er en fin nederdel synes jeg, og den får snart et nyt forsøg :-)



Sommerbluse i retro og shorts i en rest grøn babyfløjl - begge i str 100 cm, som jeg håber vi kan få glæde af næste sommer.





Jeg er facineret af den japanske skrift og de fine illustrationer som enkelt viser fremgangsmåden. Det er faktisk sjældent at jeg er på bar bund - meeen nogle gange får jeg en "aha" oplevelse, når jeg finder ud af, at jeg har overset en detalje i et tidligere skridt. 

Når jeg får set ordentligt efter, så står det der - det er et detaljeniveau og en grundighed, som jeg synes er imponerende.


Så redder jeg hvad reddes kan (og sprætter op ;)


Rigtig god weekend :-)
  

6 kommentarer:

  1. Jeg er så imponeret - Hvor er det bare lækkert alt sammen...

    Stofferne er også virkeligt skønne!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Karen Elisabeth :-) Som sagt er der "ømme punkter" hvor det har drillet mig lidt - men så må jeg bare prøve igen ;-)

      Slet
  2. Sikke nogle skønne kreationer :-) det er så fint altsammen!

    SvarSlet
  3. Hvor er det bare nogle flotte ting du har lavet. Jeg er især vild med det lille sæt med top og shorts, hvor er det dog bare fint :) Øhhh... kan du godt læse Japansk...eller bruger "bare" billederne?

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Anja :-) Det var lidt tilfældigt at jeg lige fik hevet den grønne babyfløjl rest frem samtidig med det blomstrede - sådan kan man jo være heldig nogle gange :-)
      Jeg kan ikke japansk ;-D men bruger billederne, som er meget detaljerede. Men altså, i lang tid havde jeg ikke mod på at gå igang med dem ;-)

      Slet