mandag den 27. oktober 2014

Hæklet babytæppe af "rester"

Jeg har en del garn til overs efter at have hæklet de første ca 100 lapper til regnbuetæppet og Engleulden er så skønt et garn, at det ikke får lov at ligge...

Der er ca 30 gr tilbage af hvert 50 gr's nøgle - så det betyder en stor bunke "reste" garn. Det er jo lidt omkostningstungt at skulle bruge så mange farver til regnbuetæppet, men heldigvis har jeg fundet nogle gode projekter til resterne.

Første "reste" projekt er babytæppet fra Yarnfreak, som jeg tidligere har hæklet i Semilla økologisk uld her og her. Yarnfreak forhandler også Engleulden og Camilla har rettet opskriften til, så den passer til Engleulden (hvis du allerede har opskriften til babytæppet kan du finde ændringerne til Engleulden her).

Fordi jeg ikke havde garn nok til 10 rækker, men kun 6 rækker af hver farve, har jeg brugt 10 farver til tæppet.





Farverne er:
Mørke grøn
Lys okker
Mellemblå
Jeans blå
Mørk okker
Mint grøn
Lys grøn
Lys blå
Blågrøn
Midnatsblå

Det er bløøøøødt... :-)

8 kommentarer:

  1. Jeg kan virkelig godt lide farvesammensætningen, det er et rigtig flot tæppe :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Anja - ja, de går fint sammen, især kan jeg lide de blå og okker gule sammen :-)

      Slet
  2. Hvor er det lækkert og dejligt at finde et godt projekt at bruge resterne til ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Anne - og ja, jeg kan også godt lide at få resterne brugt fornuftigt :-D

      Slet
  3. Det er fiiint! Godt at se at der er gang i hæklenålen :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Stine :-) Ja det er der nemlig - det er ren garn-terapi :-D

      Slet